Укр Рус
Ексклюзив Статті
, редакторка стрічки

Як закохати у себе рекрутера: секрети ідеального резюме і головні помилки

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети

“Привіт, я Аліса і я шукаю нову роботу”, – так починається одне з найпопулярніших резюме 2017 року.

За кілька днів пост киянки Аліси Абасової зібрав 4 тисячі лайків і 2 тисячі репостів на Facebook. Роботодавці буквально засипали дівчину пропозиціями.

– На співбесідах всі серйозно до мене ставилися. Запрошували або на наступний тур, або відразу на роботу. Кликали і у Москву, і у Казахстан, – каже Аліса.

150 пропозицій – і дівчина знайшла роботу мрії. Як то кажуть, місія виконана.

Зараз дивляться

У чому її секрет? Пропонуємо прочитати резюме Аліси і з’ясувати.

Повний текст. Привіт, я Аліса і я шукаю нову роботу.

Я можу бути вашою правою рукою, лівою рукою, ногами, очима і парою нових звивин мозку.

Легко знаходжу спільну мову з різними людьми. Мене люблять діти, пенсіонери, хіпстери, творча молодь, матусі у декреті, суворі мужики у костюмах, геї, лесбіянки і гетеро, і бісексуали.

Готова робити все і навіть більше, якщо буду знати, що це принесе реальну користь компанії або людині, на яку я працюю. Ну і звичайно, що моя праця буде гідно оцінена.

Я не піду з вами ховати труп, але швидко нагуглю 12 найефективніших способів утилізації тіла в умовах міста. А також 5 контор, які зроблять це за Вас.

Швидко навчаюся, пристосовуюся, легка на підйом, витривала, добре аналізую ситуацію.

Перейнявши мудрість єврейських жінок, завела собі блокнотик з корисними контактами і порадами на всі випадки життя. Я допоможу з пошуком ветеринара для вашого тарантула Гоші, або свіжої полуниці у лютому для вагітної дружини двоюрідної подруги важливого клієнта.

Мої східні коріння дозволяють мені вчасно заткнути рот і з почуттям вимовити “Yes, master”, коли шеф не у дусі.

При необхідності перетворююся на Пані Абасову. Тільки чіткі ТЗ, терміни, повага до чужої праці та холоднокровність.

Є досвід в оптових і роздрібних продажах, роботи бухгалтером, копірайтером, контент-менеджером, і навіть нянею.

У мене був свій інтернет-магазин. Знаю як влаштована контекстна реклама, алгоритм просування у соцмережах, і трохи про верстку;)

Знання 1c, Photoshop, Word, Excel, google-документів.

Вмію ефективно організовувати день. Не люблю витрачати час даремно.

Рівень англійської: вільно розумію іноземців, вони розуміють мене.

Вільно розмовляю українською, що Не дивно.

біографічне:

Народилася і виросла у Києві. Знаю найзатишні куточки міста, де сховатися від натовпу, що показати приїжджим, де смачно поїсти і душевно випити.

25 років. Молода і повна сил.

Є син, 6 років. Це як раз той вік, коли він спокійно залишається з нянями і бабусями, рідко хворіє і мені не доводиться переживати про його випускні іспити і невдале одруження.

Екстрабонуси:

Вмію їздити верхи.

Талант вибирати ништяки.

Добре пишу. Тому про те, яка у мене охеренна нова робота буде приємно читати.

Знаю 4 слова французько. і 2 німецькою (за виключенням цифр).

Фотографую цеглу так, що люди плутають її зі шматком м’яса і тірамісу.

За перепост спасибі і обнімашкі при зустрічі.

Резюме однозначно не схоже на більшість, воно яскраве, іронічне, у ньому багато креативу і почуття гумору. Однак досвід роботи прописаний нечітко, не зазначена жодна компанія, немає структури і чіткої мети – куди дівчина хоче влаштуватися. Загалом, враження про резюме двояке.

– Думаю, резюме викликало такий ажіотаж, перш за все через оригінальність написання. Кандидатка ідеально підійде на творчу вакансію. Але у будь-якому випадку роботодавець, маючи конкретні вимоги, ніколи від них не відступиться  лише тому, що резюме креативно написано. І роботу пропонують не по резюме, а у ході співбесіди. Резюме – це тільки перший крок, хоча і дуже важливий, – аналізує HR-менеджер Наталія Бобренко.

Резюме, як любов з першого погляду

Знайомство починається з резюме … Прізвище, фото, структура першими кидаються в очі HR-фахівців.

– Перші секунди – запорука закоханості ейчара у кандидата, коли розумієш – це те, що потрібно. Потім ти починаєш його читати, по ходу створюється вторинне враження. Проходить 3-4 хвилини, і ти вже готовий дзвонити і розмовляти з людиною, – каже HR-фахівець.

Тому так важливо правильно оформити резюме. І почати варто з фотографії.

Сексі-фото або як на паспорт?

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети Фото 1

Ніяких голих торсів, бабусиних килимів на задньому фоні і губок у стилі качечки. Чітка, пристойна фотографія, на якій можна розгледіти обличчя і заочно з вами познайомитися.

– Буває, що людина у темних окулярах фотографується, у шапці або взагалі оголеною. Це той випадок, коли по знімку розумієш – на співбесіду людину не запросиш, – розповідає директор департаменту інтернет-проектів ICTV Ольга Тищук.

З чого почати і структура

Далі справа за оформленням і тут дуже важлива структура. Краще розділити резюме на підпункти.

Почати варто з особистої інформації: ПІБ, адреси, віку або дати народження, сімейного стану. І не забудьте про номер телефону.

Мінімум 3 резюме на день приходять без контактів. Пам’ятайте, ейчари – не екстрасенси і телепатично зв’язуватися не вміють.

Про це говорить і психолог Людмила Мініна:

– Важливо написати якомога більше контактних даних: кілька номерів телефону, електронну пошту, посилання на сторінку у соцмережах. Так буде зручніше з вами зв’язатися.

Далі впишіть графу освіта. Школу і дитсадок вказувати не потрібно, лише назви ВНЗ і спеціалізації.

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети Фото 2

Наступним пунктом помістіть досвід. Це, мабуть, найважливіший елемент резюме і його важливо прописати детально:

  • назва компанії,
  • період роботи,
  • обов’язки,
  • досягнення.

– Місця роботи прописуйте, починаючи з останнього. Після кожного вказуйте конкретні досягнення на цій посаді, – радить психолог.

І не лінуйтеся це робити. Тут не потрібно 20 аркушів тексту, досить 3-5 речень по кожній вакансії.

– Наприклад, менеджер з продажу пише: “Працював у такій компанії. На момент приходу був такий обсяг продажів, завдяки моїм зусиллям він виріс до такого-то рівня …” Дуже класно, коли по кожній компанії зазначено два-три досягнення, – радить HR-фахівець.

Керівники і ейчари звертають увагу, наскільки досвід людини відповідає конкретній посаді і як часто кандидат змінює компанії або сферу діяльності.

Іноді людина не затримується на новій роботі більше півроку. Про що це говорить? Що не може себе знайти або з колективом не сходиться, або не знає, чого хоче. Все це мінус для кандидата.

– Я завжди запитую себе: “Наскільки довго людина готова зі мною працювати?” Якщо вона раз на 9 місяців змінює роботу – це тривожний дзвінок для мене. Виходить, що як тільки ми ввели співробітника у роботу, він вийшов на якийсь результат і компанія почала отримувати інвестиції від праці, як людина зі мною попрощається. Це ризик втратити час дарма, – каже директор департаменту інтернет-проектів ICTV.

Досить важливо вказати і особистісні характеристики:

Легко знаходжу спільну мову з різними людьми. Мене люблять діти, пенсіонери, хіпстери, творча молодь, матусі у декреті, суворі мужики у костюмах, геї, лесбіянки і гетеро, і бісексуали.

– Завжди дивлюся на те, як людина сама себе характеризує: “Я цілеспрямована, …” Але не забудьте пояснити це, навести приклад, де ви проявили цю якість, – радить керівник.

У розділі додаткової інформації можете вказати своє хобі.

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети Фото 3

Це важливо для тих, хто хоче сформувати сильний колектив всередині команди. Щоб були спільні інтереси, працівники між собою спілкувалися.

– Хобі не є ключовим фактором, а скоріше розкриває внутрішній світ людини. Якщо вона постійно чимось цікавиться, то розвиватиметься і на роботі. Інша справа, коли цього немає, і людина проводить вечори, лежачи перед телевізором. Особисто для мене це означає одне – на роботі співробітник буде пасивним і ледачим, – розповідає Ольша Тищук.

Не зайвим буде написати про курси і тренінги. Але пам’ятайте, що не вся інформація доречна.

– Наприклад, дівчина претендує на посаду менеджера з продажу і ось вона пише-пише потрібну і важливу інформацію і тут у розділі додаткової інформації вказує “закінчила курси манікюру” … Це нікому не треба, не цікаво і не стосується продажу, – ділиться менеджер з підбору персоналу.

Толстой чи Чехов?

Що стосується обсягу резюме – краще не беріть за приклад великого письменника Льва Толстого. Уникайте складних, довгих речень.

Ідеальне резюме – це лаконічне, чітке, не більше 1 сторінки А4. Його зручно читати, немає води, все чітко розписано.

– Якщо брати творчі професії, то тут допускається обсяг більше: важко обійтися без портфоліо. Тут доречна вільна форма і трохи креативу. У цьому випадку добре читаються резюме у вигляді історії, – розповідає Наталія Бобренко.

Але пам’ятайте, головне – почуття міри.

Резюме – не розмальовка!

Малюнків, додаткових фотографій (якщо ви не модель) бути не повинно.

– У мене на практиці були прецеденти, коли приходили резюме розмальовані, там люди, сердечка якісь були. І ти дивишся і розумієш – це дитячий садок. Таке резюме, звичайно, відправляється у кошик, – доповнює експерт.

Супровідний лист: важливо чи ні

Часто на сайті пошуку роботи можна зустріти підпункт “додати супровідний текст”.

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети Фото 4

Це не обов’язкова графа, резюме відправитися і без нього. Але чи варто ігнорувати або це додаткова можливість заявити про себе?

– Супровідний лист завжди сприймається позитивно. Ми розуміємо, що людина вивчила нашу позицію, вона зацікавлена не лише у роботі, але і у нашій компанії конкретно. Це підвищує шанси і кандидат більше запам’ятовується, – розповідає роботодавець.

Супровідний лист – це відповідь на питання: “Чому ви хочете працювати у цій компанії?” Але не варто писати шаблонними фразами, на кшталт цих:

– Мені подобається ваша компанія, тому що вона дуже крута, видно професіоналізм, рівень! Упевнений, що у вас прекрасний колектив, і ми порозуміємося і зможемо рости разом.

Це хвалебна ода ні про що. Тут немає конкретики і тому можна підставити будь-яку компанію. Так, згодні це економно, не потрібно складати під кожну вакансію новий лист, але … Ейчари і керівники цього не люблять, їх це дратує і на співбесіду вони вас не запросять. То який тоді сенс?

А ось приклад хорошого супровідного листа:

– Я хочу працювати у вашій компанії, тому що у вас … Я подивився, що ви на ринку досягли цього, а я завдяки своїм знанням і вмінням (перераховуємо) можу вам допомогти у цьому і цьому.

Тут ясно, що ви вивчили компанію і знаєте, що їй запропонувати. Такий лист чіпляє і підвищує шанси кандидата до 99%.

Які резюме дратують

Як скласти резюме: що писати, правила, секрети Фото 5

Найгірше, що можете зробити своїм резюме – це викликати гнів. А дратує роботодавців і ейчаров безграмотність, завищені очікування від роботи – зарплата набагато вище ринкової.

– Не розглядаю резюме, в яких бачу більше 2 помилок. Людина повинна бути грамотною, – каже Ольга Тищук.

Не люблять і коли про колег або про попередню роботу відгукуються негативно.

– Дратує, неграмотність + з\п набагато вище ринкової, + фото з оголеним торсом. Особливо, коли це все разом. І навіть вже не смішно. Якщо на старті кар’єри це ще викликало посмішку, то зараз я просто беземоційно викидаю резюме у корзину, – розповідає Наталія Бобренко.

Отже, для ідеального резюме потрібно небагато. Для початку зрозумійте, чого хочете саме ви – в якій компанії працювати, в якій сфері досягти успіху. Коли оберете мішень, дізнайтеся більше про компанію і вимоги до кандидата. Зіставте свої знання, вміння і відрегулюйте резюме згідно з потребами роботодавця.

Це не означає прибріхувати, а лише допомагає не упустити щось важливе. Ви відмінно володієте Photoshop, але забули про це або вирішили, що це зайве. А для вакансії це було необхідно. Вивчили б компанію і вимоги, обов’язково включили цей пункт.

Підходьте до працевлаштування обмірковано – і робота мрії опиниться у вас в руках!

Ангеліна Маліновська

Пов'язані теми:

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка