Чиновників Херсона запідозрили у корупційній змові з Черкаським автобусом

Антимонопольний комітет України припинив тендер на закупівлю чергової партії шкільних автобусів у кількості 7 одиниць.
Про це повідомляє Голос.юа.
На цей раз об’єктом скандалу стала Херсонська область. В Україні не менш 4 заводів виробляють шкільні автобуси.
– Однак часто відбувається так, що місцеві чиновники прописують у тендерній документації технічні вимоги під продукцію конкретного виробника. Зокрема, ніхто з дилерів інших заводів-виробників не брали участі в херсонському тендері. Однією з компаній-дилерів і була подана скарга в АМК. Ціна автобусів, запропонованих до закупівлі у Херсонській області – 1,68 млн. грн. При тому, що шкільні автобуси в інші області поставлялися за ціною від 1,32 млн. грн. Тобто Херсону запропонували автобуси на 360 000 грн. або 27% дорожче, – зазначає видання.
– За допомогою сумнівних схем ПАТ Черкаський Автобус вже виграла низку тендерів на поставку 22 автобусів за ціною від 1,68 млн. грн. до 1,69 млн. грн. Найбільша кількість за завищеними цінами придбали Миколаївська та Черкаська області. Таким чином, на закупівлю продукції ПАТ Черкаський автобус держава вже втратила 7,9 млн. грн. (якщо порівнювати різницю цін з самим доступним автобусом за 1,32 млн. грн.), – йдеться в матеріалі.
Читайте: Завод Автохолдинг відвантажив чергову партію шкільних автобусів Мрія
– Якщо АМК не побачить у Херсонському тендері порушень, держава втратить на закупівлю автобусів за завищеними цінами ще 2,5 млн. грн. Масла у вогонь підливає непрозорість інформації про власників ПАТ Черкаський Автобус. Коріння, як це часто буває, веде в Росію. В результаті банкрутства завод раніше був переданий Промінвестбанку, власником якого є російський державний Внешэкономбанк (який, в свою чергу, перебуває під санкціями ЄС і США). Потім Промінвестбанк передає Черкаський Автобус разом з іншими підприємствами-банкрутами компанії з управління активами, власники якої традиційно ховаються в офшорах, – йдеться в статті.
Згідно інформацією, поширеною Міністерством освіти України, на початок серпня 2016 року вже закуплено 326 шкільних автобусів, що приблизно вдвічі менше раніше запланованого.
– Поки місцеві чиновники користуються корупційними плодами раніше посіяної децентралізації, десятки тисяч дітей 1 вересня не зможуть потрапити на свій перший дзвінок. Дані про ціни та обсяги закупівель шкільних автобусів представлені згідно з офіційно опублікованою інформацією у Віснику державних закупівель та офіційній заяві Міністерства освіти і науки Щодо стану закупівлі шкільних автобусів, – йдеться в статті.
Фото: vycherpno.ck.ua