22 січня стало відомо, що Укрзалізниця планує підписати меморандум про співпрацю з найбільшим німецьким залізничним оператором Deutsche Bahn.
Ним передбачається залучення німецьких експертів, їхнього досвіду, управлінських та технологічних рішень.
За словами Олексія Гончарука, підписання документа не передбачає продаж або концесію Укрзалізниці. Йдеться лише про консультації щодо реконструкції та вирішення технічних питань.
Поки самого тексту меморандуму ніхто не бачив. А судячи з того, як німці реагують – це для них сюрприз. Але думаю, підписання документа закінчиться утворенням консалтингу, – розповідає керівник інфраструктурного спрямування Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер.
Все обмежиться консультаційними послугами з боку Deutsche Bahn, наданими Укрзалізниці.
Читайте: Співпраця з Deutsche Bahn не передбачає продажу Укрзалізниці – Гончарук
З огляду на дружні відносини між українською та німецькою владами, всі подібні послуги проходитимуть на базі європейських фондів допомоги, тобто Україна не платитиме німецькому оператору за отримані консультації.
На сьогодні ще немає точної інформації, в якому форматі відбуватиметься співпраця Укрзалізниці та Deutsche Bahn, тому говорити про результати і про зміни дуже рано. Але за утворення консалтингу особливих змін чекати не варто.
Читайте: Deutsche Bahn консультуватиме Укрзалізницю, а не керуватиме нею
Співпраця з Deutsche Bahn та можливе підписання меморандуму – певний сигнал про те, що уряд України знає про існування проблеми у цій галузі, але не розуміє, як її вирішити. Тому залучаються сторонні некорумповані фахівці.
Автор: Володимир Шульмейстер, керівник інфраструктурного спрямування Українського інституту майбутнього.