Операція Двійник: РФ запустила нову кампанію з дезінформації проти України у світі

Росія запустила нову цілеспрямовану кампанію пропаганди в соціальних мережах, щоби розколоти суспільство та посилити дружні до Росії політичні сили.
Про це повідомляє Deutsche Welle, посилаючись на розслідування щодо двох афілійованих з Кремлем фірм у Москві – STRUCTURA і SDA.
Розслідування щодо дезінформаційної компанії РФ: що відомо
Зазначається, що вищезгадані фірми систематично і масштабно розробляли широкі кампанії з дезінформації виборців у США, Німеччині, Франції, Україні та Ізраїлі.
Про це свідчать результати роботи американського ФБР, Баварського відомства з охорони конституції в Німеччині та журналістського розслідування.
– Широкомасштабна кампанія має на меті посіяти сумніви щодо ліберальних демократичних цінностей шляхом поширення зумисної дезінформації та проросійських наративів серед західного суспільства, – зазначають у Баварському відомстві.
Що відомо про операцію Двійник
За даними ФБР, STRUCTURA і SDA, очевидно, причетні до створення пропагандистських вебсайтів під виглядом медіа, підтримуючи тісні зв’язки з адміністрацією президента Росії Володимира Путіна. Детективи назвали цю пропагандистську компанію – операція Двійник.
– Контент цих фейкових сторінок складається з проросійської пропаганди та дезінформації, яка поширюється також так званими ботами та через спеціально створені облікові записи в соціальних мережах. Лише в Німеччині кампанія охопила близько 750 тис. користувачів, – зазначає видання.
За даними журналістів, дезінформаторів викрили завдяки різним сигналам. Відомство з охорони конституції у Баварії повідомляє, що облікові записи, які використовувалися для поширення пропаганди, були активними у звичайний робочий час у російському часовому поясі.
Однак у дні російських офіційних свят активності майже не було. Активність здійснювалася через IP-адреси російських сисадмінів. IP-адреси дають змогу фахівцям ідентифікувати відправника та отримувача даних.
Найбільше від цієї кампанії дезінформації постраждала саме Німеччина.
У період з травня 2023 року до липня 2024 року було виготовлено та поширено 7983 фальшивки через соцмережі Facebook та Twitter.
30% з цього контенту було націлено на Німеччину, майже стільки ж на Францію, решта – на США.
