
За дотриманням санітарних заходів під час засідання Верховної Ради стежив особисто спікер. Втім, безпрецедентні заходи були цілком зрозумілі. Адже шестеро народних обранців вже підхопили коронавірус. Депутати навіть розглядали можливість провести засідання у внутрішньому дворику Ради чи навіть на стадіоні. Але врешті-решт ризикнули, так і не змінивши місце зустрічі.
На порядку денному кілька ключових питань: закони для боротьби з пандемією, для отримання допомоги від МВФ, зміни до бюджету та кадри. І якщо законопроекти, пов’язані з коронавірусом, депутати пройшли в подвійному турборежимі, то вже на кадрах різко забуксували. Кабмін несподівано вирішив змінити міністрів фінансів Ігоря Уманського та охорони здоров’я Іллю Ємця. І це при тому, що призначили їх менше, ніж місяць тому.
Втім, якщо відставка Ємця було цілком прогнозованою, то Уманського – для багатьох стала несподіванкою. Як з’ясувалось пізніше, міністр двічі ініціював звільнення очільників податкової та митної служб. У підсумку склалася ситуація, коли у розпал пандемії та світової економічної кризи країна опинилася без двох ключових міністрів. Оскільки нових з першої спроби призначити не вийшло.
Читайте: Аграрій чи аматор: що ви знаєте про ринок землі – ТЕСТ
Розрулювати ситуацію вже не вперше довелося президенту Володимиру Зеленському, який екстрено приїхав до парламенту. У підсумку, новим очільником МОЗ став Максим Степанов – хірург за освітою, який ніколи не працював за фахом. Натомість очолював Одеську область за президентства Петра Порошенка.
Новим міністром фінансів призначили Сергія Марченка. У 2016-2018 роках він вже працював у Мінфіні на посаді заступника міністра. І запам’ятався скандалом зі студентами, які жбурнули в чиновника торт через ініціативу скоротити стипендії. Після цього Марченко став заступником голови адміністрації того ж таки Порошенка. А в 2019-му невдало балотувався в парламент з партією Українська стратегія Володимира Гройсмана.
Та були в депутатів питання навіть важливіші за призначення міністрів. Через пандемію уряду екстрено треба скорочувати видатки бюджету. Але без фінансової підтримки МВФ – все одно не обійтися. А для цього треба виконати дві умови: закон про ринок землі та закон про неповернення колишнім власникам націоналізованих банків. Насамперед, Привату.
Градус напруги досяг такого рівня, що обговорення в Раді пройшло навіть без масок. Фахівці звертають увагу, що чи не вперше два опоненти на минулих президентських виборах заговорили в унісон. Причому, ухвалення банківського закону стало можливим лише завдяки опозиції – фракціям Порошенка та Вакарчука.
Слуга народу, яка налічує 252 депутатів, не змогла провести самостійно жодного рішення в понеділок. Всередині Слуги народу такі проблеми пов’язують з карантином. Щоправда, розбіжності в монобільшості з’явилися давно. Конфлікти вже виникають прямо на засідання фракції. Турбулентність всередині української влади посилилася. Тож за економічною та медичною країну цілком може чекати і політична криза.
До слова, Факти ICTV розповідали про те, що карантин може бути продовжений після 24 квітня.