Tesla стрімко втрачає лояльність покупців – кількість обмінів зростає

Кількість власників Tesla, які обмінюють свої електромобілі на автівки інших марок, сягнула рекордного рівня. Про це свідчать дані національної платформи з купівлі авто Edmunds.
Власники Tesla позбуваються своїх машин
Згідно з аналітикою, березень став місяцем із найвищою часткою обмінів Tesla на нові чи вживані авто інших брендів. Цей сплеск відбувається на тлі різких змін, що відбулися після того, як гендиректор і засновник Tesla Ілон Маск у січні 2025 року перейшов до Вашингтона як ключова фігура в адміністрації Дональда Трампа.
Маск, який очолив новостворене Міністерство урядової ефективності, провів масштабне скорочення штату федеральних службовців та урядових витрат. Також він отримав доступ до чутливих державних комп’ютерних систем і баз даних, хоча низка його дій наразі оскаржується в суді. До слова, Трамп вже обмежив повноваження Маска у питаннях кадрової політики.
Жоден інший автовиробник не асоціюється так тісно зі своїм очільником, як Tesla. Згідно з опитуванням Edmunds, у серпні 2024 року лише 2% американських покупців авто не знали, хто такий Ілон Маск.
Втрата позицій брендом Tesla
Після перемоги Трампа в листопаді інвестори активно купували акції Tesla, однак цього року вони масово їх розпродають – вартість паперів компанії знизилася на 42%.
Водночас у США та за кордоном відбуваються хвилі протестів біля об’єктів Tesla. Також було зафіксовано акти вандалізму та підпалів магазинів Tesla, автівок і зарядних станцій.
Компанія почала втрачати позиції ще до призначення Маска в адміністрацію президента США. За даними Brand Finance, у 2024 році вартість бренду знизилася на 26%, або близько $15 млрд – це другий рік поспіль негативної динаміки.
У лютому 2025 року кількість переглядів нових моделей Tesla на платформі Edmunds впала до найнижчого рівня з жовтня 2022-го.
Водночас конкуренція на ринку електромобілів зростає. За даними S&P Global Mobility, у січні продажі Tesla в США впали на 11% у річному вимірі, тоді як Ford, Chevrolet і Volkswagen наростили свої показники.
– Зміни в сприйнятті Tesla споживачами створюють можливості для традиційних автовиробників і нових гравців на ринку електромобілів. Якщо вірність бренду Tesla знижується, інші компанії можуть привабити її клієнтів, пропонуючи кращі ціни, нові технології або просто менше скандалів, – зазначила голова відділу аналітики Edmunds Джессіка Колдвелл.
Варто зазначити, що дані Edmunds не враховують випадки, коли власники Tesla обмінюють електромобілі на нові моделі тієї ж марки. У Tesla ситуацію поки що не коментують.
