Аварія у Шереметьєво: причини, як рятувалися пасажири і що не так з SSJ-100

Що трапилося?
Пасажирський літак Sukhoi Superjet 100 вилетів з аеропорту Шереметьєво 5 травня о 18.00 за київським часом. Він виконував переліт з Москви до Мурманська.
На борту літака знаходилися 78 осіб (73 пасажири і п’ять членів екіпажу).
Незадовго після зльоту зв’язок з літаком був втрачений. Після його часткового відновлення екіпаж літака відправив запит на екстрену посадку у Шереметьєво.
Посадка Sukhoi Superjet 100 проходила дуже складно. Він кілька разів вдарився хвостом об злітну смугу, у результаті чого почалася пожежа в задній частині літака.
У результаті події загинула 41 людина, ще шістьох госпіталізували. Серед жертв значаться двоє дітей, а також постраждала українка.
Причини катастрофи
Наразі немає єдиної версії про те, що призвело до катастрофи авіалайнера.
За однією з версій у ЗМІ, причиною аварії стало влучення блискавки в літак. Саме через це з літаком втратили зв’язок й у нього відмовила автоматика.
Зараз Слідчий комітет РФ розглядає кілька версій авіакатастрофи. Так, у відомстві вважають, що до трагедії могли призвести недостатня кваліфікація пілотів і диспетчерів, несправність літака або несприятливі метеоумови.
Міністр транспорту Росії Євген Дітріх заявив, що наразі не бачить підстави для того, щоб зупиняти польоти авіалайнера.
Більше про катастрофу у Шереметьєво ви можете дізнатися з нашого відео.
Що відомо про Sukhoi Superjet 100?
Авіакатастрофа у Шереметьєво стала не першою проблемою зазначеного пасажирського літака.
Перша аварія Sukhoi Superjet 100 сталася у 2012 році, коли в травні він врізався у гору в Індонезії. Винним у трагедії назвали людський фактор.
Також у літака були різні несправності. У 2013 році він приземлився з прибраними стійками шасі в Ісландії, а у 2018 році в Якутську викотився за межі злітно-посадкової смуги.
Читайте: В авіакатастрофі Superjet в Шереметьєво загинула 41 людина – слідком РФ
Рівень безпеки Sukhoi Superjet 100 оцінюють як середній, в той час як у моделей Boeing та Airbus показник безпеки високий.
Найслабшим місцем авіалайнерів вважають двигуни SaM146, через часті несправності яких авіакомпаніям доводиться місяцями тримати літаки в ангарах.
У літака в Шереметьєво був тільки один технічний збій, який зафіксували у 2018 році. Тоді під час зниження у нього не випустилися закрилки.
Як поводилися пасажири?
Одразу після посадки екіпаж Sukhoi Superjet 100 організував евакуацію пасажирів надувними трапами, яка тривала близько 55 секунд.
Однак частина пасажирів затримувала евакуацію, намагаючись взяти з собою ручну поклажу, чого не можна робити.
Авіаексперт Олег Смирнов заявив, що люди також не скористалися кисневими масками, оскільки не очікували загоряння літака. Після того, як це сталося, у пасажирів просто не було часу на те, щоб надягати маски.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Як висвітлювали катастрофу російські ЗМІ?
Центральні російські канали (НТВ, Первый канал, Россия 1) виділили на освітлення катастрофи в Шереметьєво сумарно 9 хвилин 47 секунд.
У деяких випусках новин навіть вирішили насамперед приділити час сюжету про Венесуелу, перш ніж розповісти про катастрофу у власній країні.
Жоден з телеканалів не змінив сітку мовлення і не випустив в ефір жоден екстрений випуск, пов’язаний з подіями у Шереметьєво.
У Мурманській області (Росія) оголосили триденну жалобу за загиблими. Про всеросійську жалобу наразі немає інформації.
5 травня в аеропорту РФ Шереметьєво сталася авіакатастрофа
До слова, у ЗМІ опублікували список з іменами загиблих в авіакатастрофі лайнера Sukhoi Superjet 100 у Шереметьєво.