
Войцех Балчун був призначений главою правління Укрзалізниці за підсумками відкритого конкурсу 20 квітня 2016 року. Відомо, що він закінчив політологію в університеті в Катовіцах, а також здобув ступінь МВА Роттердамської школи менеджменту.
Певний час Балчун час працював у катовіцькій газеті Trybuna Śląska, а згодом керував бюро маркетингу польської пошти. Крім того, працював на керівних посадах у банку PKO Bank Polski. З посади керуючого директора цього банку його запросили на посаду глави наглядової ради РКР – польського аналогу Укрзалізниці. Саме перебування на цій посаді протягом понад 4 років принесло Балчуну звання одного з найкращих антикризових менеджерів Польщі та низку нагород від бізнес-співтовариства.
Балчун провів велику реструктуризацію компанії – кількість працівників скоротив майже вдвічі, а фінансова звітність компанії показала прибуток. Завдяки його реформам польська залізниця стала другим найбільшим вантажоперевізником у Європі після Deutsche Bahn.
Нагороди та досягнення:
– Менеджер року -2009 (конкурс економічного журналу Home&Market);
– Менеджер року в опитуванні Людина Року — Przyjaciel Kolei;
– Звання Той, хто змінює польську промисловість (2010);
– Платиновий лауреат Навички та Компетенції Національної Економічної Палати (2011);
– Володар Konfederatka, нагороди Роботодавців Польщі (2011);
– Звання Обличчя Бізнесу в рейтингу TVN CNBC;
– Місце в списку ТОП-20 Bloomberg Businessweek Польща як один із кращих менеджерів на час кризи (2012).
Проте у 2013 році Балчун покинув залізницю заради кар’єри рок-музиканта. У 2007 році створив власний гурт Chemia у Варшаві та поєднував кар’єру топ-менеджера з роллю гітариста. Музиканти активно гастролюють Польщею, а також виступають на фестивалях у Німеччині та Канаді. У здобутку гурту Chemia три альбоми – Dobra Chemia, O2, In the Eye.
Читайте: Укрзалізниця запускає потяг до Болгарії: дата та маршрут
З приходом на Укрзалізницю Войцех Балчун заявив про серйозні наміри реформувати компанію, незважаючи на усвідомлення того, що цей процес буде складним. Також він говорив про величезні потреби Укрзалізниці в залученні інвестицій у модернізацію рухомого складу та інфраструктури.
Зміцнювати конкурентоспроможність компанії Балчун планував за рахунок генерації грошей і рефінансування їх у розвиток, отримання найкращого сервісу для пасажирів, а також кращого рухомого складу для вантажоперевізників.
Здобутки Балчуна на Укрзалізниці:
- Значне покращення фінансового стану товариства. За 6 місяців 2017 року за міжнародними стандартами фінансової звітності чистий прибуток склав 122,5 млн.грн. – проти 3,9 млрд. грн. збитків за аналогічний період 2016 року.
- Покращення кредитної політики. За період з червня 2016 року до липня 2017 року погашено фінансових зобов’язань на суму 8,7 млрд грн, при цьому кредитний портфель зменшився на 15%, або 6,6 млрд грн, і на 01.08.2017 склав 37,3 млрд грн. У 2016 році було сплачено 15,2 млрд грн податків та обов’язкових платежів до бюджету і державних цільових фондів. За 6 місяців 2017 року вже сплачено більше 8 млрд. грн, що на 1,1 млрд. грн більше, ніж за 6 місяців 2016 року.
- Значне зростання вантажообігу. За 1 півріччя 2017 року тарифний вантажообіг склав 94,9 млрд т-км, що на 6,1% більше аналогічного періоду 2016 року, а середньодобове навантаження вагонів зросло на 13,3%.
- Залучення додаткових обсягів транзитних перевезень. За 1 півріччя 2017 обсяг транзитних перевезень склав 10,5 млрд т-км, що на 7,5% більше ніж за аналогічний період 2016 року.
– Це була найскладніша і найважливіша місія в моєму бізнесовому житті. Країна, де, до цього, я був лише раз. Інші корпоративна культура, правове середовище, звичаї, інша мова. Виграний конкурс був для мене і несподіванкою, і викликом, і особистим випробуванням, – коментує Балчун свою відставку.
Нагадаємо, про відставку глави правління Укрзалізниці Войцеха Балчуна стало відомо сьогодні. За словами прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, таке рішення він подав через “особисті обставини”. В.о. глави правління УЗ Кабмін тимчасово призначив першого заступника міністра інфраструктури Євгена Кравцова.