Підвищення тарифів Укрзалізницею вдарить по економіці України – міжнародні та українські асоціації

Про це йдеться в заявах міжнародних і українських асоціацій та організацій, повідомляє канал 24.
Так, в листі президента Американської торговельної палати Андрія Гундера на ім’я міністра інфраструктури Володимира Омеляна йдеться про те, що Укрзалізниця має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році.
На думку експертів компаній-членів Американської торговельної палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів Укрзалізниця повинна показати результат від попереднього підвищення, зокрема в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їхнім обігом, швидкістю доставки та збереженням вантажу. А.Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного та локомотивного парку Укрзалізниці, швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу Укрзалізниці, тощо, з чіткими термінами і метриками.
– Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним та економічно необґрунтованим, і відповідно доопрацювати проект консолідованого фінансового плану УЗ на 2017 рік, – йдеться в листі.
У свою чергу виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Галина Дерев’янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості та агропромислового комплексу України.
Читайте: За 3 місяці УЗ недоотримала півмільярда через неефективність на перегоні Комиш-Зоря – Волноваха
У зв’язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в Укрзалізницю. Також вони вважають за необхідне опрацювати альтернативні джерела фінансування Укрзалізниці.
Крім того, компанії-члени комітету Європейської Бізнес Асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для Укрзалізниці внаслідок падіння обсягу перевезень у випадку підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний та річковий транспорт.
Раніше, промислові асоціації звернулися до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити Укрзалізниці утриматися від підвищення вантажних залізничних тарифів до кінця поточного року.
У листі, підписи під яким поставили керівники Федерації металургів України, ВП Укрметалургпром, асоціації виробників феросплавів УкрФА, асоціацій Укрцемент та Укрскло, підкреслювалося, що для підвищення вантажних залізничних тарифів сьогодні немає ніяких економічних обґрунтувань.
Тарифний комітет Мінінфраструктури на засіданні 31 серпня 2017 року погодив підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення усередині країни на 22,5%, з 1 жовтня 2017 року.
Нагадаємо, втрати валютної виручки для України через недовантаження ГЗК Метінвест покупцям в Європі за першу декаду склали близько $11 млн.