
За рік товарообіг фізичних товарів і послуг в e-commerce зріс за 30% і становить 50 млрд грн. У 2018 році темпи зростання збережуться і товарообіг в e-commerce складе 65 млрд грн.
Українці за рік витратили на маркетплейсах Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua (проекти компанії EVO) 14,2 млрд грн. Це на 68% більше, ніж за аналогічний період минулого року. При цьому кількість замовлень зросла на 61%. Середній чек зріс незначно — на 4% і складає 962 грн.
Найчастіше у 2017 році купували одяг, взуття, аксесуари, техніку й електроніку, товари для дому та саду, косметику й парфумерію, подарунки, книги та товари для хобі. В найближчому майбутньому попит зміниться. Більше купуватимуть товари повсякденного вжитку, продукти харчування, зоотовари, сировину й матеріали, зокрема для для текстильної, паливно-енергетичної та важкої промисловості. Також зросте попит на електрообладнання — електроінструменти, генератори, електродвигуни тощо.
Дивіться: Бюджет 2018: що зміниться для українців
Рейтинги, відгуки, безпечні розрахунки, більше можливостей перевірки й повернення товарів посилять довіру між покупцями та продавцями. Так, з грудня 2017 року на Prom.ua користувачі можуть оплатити товар безпосередньо на маркетплейсі в момент замовлення, але продавець отримає гроші тільки після того, як покупець перевірить товар у відділенні Нова Пошта та підтвердить, що все добре.
Щоб отримати лояльних клієнтів, ключові гравці запускають нові сервіси для зручних доставок онлайн-замовлень як всередині країни, так і за кордоном. Навіть у державних системах сервіс виходить на перше місце. Так, майданчики ProZorro, маючи однакові ціни на надання послуг, конкурують за допомогою сервісу — юридичного або технічного консультування, безкоштовного навчання клієнтів, інформування щодо ключових подій.
До слова, МВФ вимагає підняти ціни на газ.