Мажоритарник очима українців: Егоїстичний мільйонер, який йде в політику задля бізнесу

Жодної ідеології, лише конкретні справи. Експерти з виборів намалювали портрет типового кандидата у депутати очима українців.
За гаслами не сховатися: борючись за мандат депутата треба йти до виборців. Самовисуванці і ті, хто йде від партій, активно зустрічаються з виборцями і доводять, що можуть поліпшити їхнє життя.
Мов гриби після дощу, виростають дитячі майданчики, благоустроюються прибудинкові території, вирішуються комунальні проблеми. Мажоритарники нині роблять ставку на адресний підхід до виборів, намагаються розв’язати конкретні проблеми округу, кажуть політологи.
«Загальний портрет мажоритарника – це відкритий до спілкування господарник, якому хочеться довіряти, і який справді впевнений у своїй перемозі, і у своїй здатності вирішувати конкретні проблеми округу», – каже політолог Тетяна Єщенко.
Обласна організація Комітету виборців України щодня моніторить діяльність кандидатів. За її спостереженнями, нинішній мажоритарник має значні фінансові ресурси і спроможний витратити на вибори від мільйона гривень. Для них, каже Юрій Сас, політика – найвищий ступінь розвитку бізнесу. Частина виборців цим користується.
«Наш виборець дуже погано асоціює свій добробут з добробутом громади. Для нього те є допомогою, що можна покласти в кишеню або комору. Речі більш глобальні цікавлять або місцеві ради, або сільських голів, вони можуть допомогти кандидатові в обмін на допомогу громадам», – каже заступник голови правління Черкаської обласної організації КВУ Юрій Сас.
І в тих, хто повторно іде у Раду, і в тих, для кого це перша спроба, є певна слабкість: мало хто визнає союзників, з якими можна разом просувати країну до майбутнього – каже психолог Володимир Осичнюк. Здебільшого кандидати сприймаються як супротивники, котрих треба нейтралізувати задля власної перемоги.
«Егоїстична спрямованість, особиста нереалізованість, вона все замикає на особистості: я – найкращий, тільки я. І фактично, всі інші, хто балотується, сприймаються як вороги, а не як партнери», – говорить психолог Володимир Осичнюк.
А більшість виборців не дуже вірить обіцянкам кандидатів у депутати – як партійцям, так і мажоритарникам. Адже попередні виборчі кампанії не принесли якісних змін у життя громадян.
Фахівці радять пильно придивитись до майбутніх обранців, об’єктивно оцінити їхні справи і зробити виважений вибір. Бо, як каже народна мудрість, кандидат – добрий татко до виборів і зла мачуха – після.
//Ірина Цимбал, «ФАКТИ», ICTV