Шмигаль анонсував будівництво в 2022 році першого в Україні концесійного автобану

В Україні вже в 2022 році планують розпочати реалізацію проекту з будівництва першого концесійного автобану, що пролягатиме за маршрутом Краковець — Броди — Рівне.
Про це заявив сьогодні під час засідання Кабінету міністрів прем’єр Денис Шмигаль.
– У 2022 році в Україні запланована реалізація проекту першого концесійного автобану…. Концесійні автобани — це не лише про покращення якості доріг. Це про збереження вже відремонтованих, новозбудованих трас. Вантажівки, які найбільше руйнують дороги, зможуть користуватися якісними та швидкими автобанами, що дасть змогу розвантажити звичайні автомагістралі, – зазначив очільник уряду.
Так, під час сьогоднішнього засідання Кабмін схвалив законопроект, який має вдосконалити механізм відведення земельних ділянок під будівництво важливих об’єктів транспортної інфраструктури (зокрема, й автобану Краковець — Броди — Рівне).
Цей документ ще має розглянути Верховна Рада.
Згідно із планами, протяжність першого концесійного автобану має становити близько 280 км. Час проходження маршруту може скоротитися до 2,5 годин (з 4 годин 20 хвилин). Автобан буде розрахований на швидкість транспорту 130 км/год. Перші роботи мають стартувати вже в 2022 році.
Як відомо, концесія – це форма державно-приватного партнерства, в рамках якого держава надає певній юридичній особі право на будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт чи технічне переоснащення об’єкта держвласності.
На нових концесійних дорогах може встановлюватися плата за проїзд для водіїв.
У січні Кабінет міністрів затвердив Порядок безоплатного проїзду автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії (державно-приватного партнерства).