PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Автор: Антон Найчук

Вибори в Раду 2019: якою буде зовнішня політика Слуги народу

Попередні підрахунки голосів за результатами парламентських виборів демонструють перспективи формування монокоаліції. Слуга народу отримала не тільки високий результат за пропорційним принципом, але й неочікувано посилює власні позиції на мажоритарних округах.

У разі збереження цієї тенденції до остаточного опрацювання протоколів команді Зе вдасться централізувати основні інструменти формування державної політики, зокрема і на зовнішньополітичному напрямі.

По-перше, чинному президенту вдасться провести через Верховну Раду на посаду міністра закордонних справ лояльного представника та сформувати нову команду у власних інтересах, що відповідатиме за формування міжнародного курсу країни.

З гри будуть вилучені послідовники Петра Порошенка, тому втратити своє місце має бути готова і віце-прем’єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе. Володимир Зеленський отримає змогу встановити повний контроль над зовнішньополітичним порядком денним, не допускаючи повторення конфліктів всередині управлінської системи.

Читайте: Історична перемога: зарубіжні ЗМІ про вибори до Верховної Ради Результати виборів 2019: політики, які не проходять до Ради Партія Слуга народу: повний список кандидатів у народні депутати

По-друге, між Офісом президента та Верховною Радою нового скликання зберігатиметься баланс відносного збереження курсу євроатлантичної інтеграції.

По-третє, малоймовірним видається сценарій відмови від співробітництва з Міжнародним валютним фондом чи радикальна зміна підходів до взаємодії з установою.

Парламентська більшість дозволятиме Слузі народу самостійно впроваджувати зміни, яких очікують наші західні партнери, зокрема земельну реформу. У разі формування однопартійної більшості як президент, так і пропрезидентська політична сила отримають широку автономію у веденні діалогу із іноземними кредиторами, що розв’язуватиме руки для дипломатичних маневрів.

По-четверте, команда Зе отримає самостійність у діях на двох найбільш неоднозначних кейсах української політики – переговорах з Російською Федерацією та мінському процесі.

Читайте: Хто стане наступним прем’єр-міністром України: потенційні прізвища і реальні імена

Завдяки потенційній монокоаліції Володимир Зеленський отримає кращі позиції, ніж були у Петра Порошенка, коли у Верховній Раді попереднього скликання не вистачило б голосів для ухвалення політичного пакету Мінських домовленостей, навіть якби бойовики не порушували режим припинення вогню.

Наразі, якщо на лінії розмежування будуть забезпечені необхідні заходи безпеки, а представники окупаційних адміністрацій здійснять відведення своїх сил, Франція, Німеччина і США актуалізують питання імплементації політичного блоку угод, посилюючи тиск на українське керівництво.

Читайте: Вибори до Верховної Ради 2019: чи підуть Вакарчук та Тимошенко у коаліцію

Єдиний проблемний аспект може виникнути у разі бажання Слуги народу внести конституційні правки в частині, що стосується особливого статусу Донбасу (передбачено Мінськими домовленостями), адже ухвалення змін у найвищий закон потребує більшої кількості голосів (2/3 від складу), яких партії може не вистачити без формування політичних союзів.

Водночас Володимир Зеленський та Слуга народу отримають широкі повноваження щодо встановлення прямого діалогу з російською стороною та формування власної переговорної позиції, чим вони, найімовірніше, скористаються.

Автор: Антон Найчук, директор Фонду громадської дипломатії.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка