PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Росія відвертає увагу від Скрипалів: нові докази у справі літака МН-17

Росія звинуватила Україну у збитому на території Донбасу у 2014 році малайзійському Боїнгу. Факти ICTV розібрались, чому Росія представила “докази”, що робити Україні та чому ЄС притримується нейтралітету.

Росія відвертає увагу від Скрипалів: нові докази у справі літака МН-17

У понеділок, 17 вересня, в Міністерстві оборони Росії на брифінгу заявили, що ракета, яка збила малайзійський літак у 2014 році, належала Україні.

Факти ICTV згадують, що сталось з малайзійським боїнгом та розповідають, чому Росія вирішила оприлюднити свої докази, а також, як буде реагувати Європейський Союз.

Загинуло 298 мирних жителів

Влітку 2014 року 298 туристів сіли у літак, що здійснював рейс з Амстердаму до Куала-Лумпур. Однак, до місця призначення вони не долетіли. Пролітаючи над Донецькою областю, літак зазнав аварії та впав. Ніхто не вижив. Більшість людей на борту були громадянами Амстердаму.

Європейський союз створив Спільну слідчу групу, аби розслідувати падіння малайзійського Боїнга. Офіційною причиною катастрофи визнали ракету земля-повітря, що була випущена з ракетної установки Бук.

У 2018 році офіційно визнали приналежність установки Бук російським збройним силам. Вона була привезена на територію Донецька з Курської воєнної бази, а після повернена назад.

Через чотири роки після катастрофи Росія досі не визнає свою причетність до збитого літака. Путін в одному з інтерв’ю міжнародному виданню апелював до того, що Київ не закрив повітряний простір над територією, де проходили бойові дії.

Російські докази

Міноборони Росії у понеділок, 17 вересня, офіційно заявило, що у них є докази причетності України до збитого літака.

Так, там представили телефонні переговори нібито українських військових з приводу збитого малайзійського літака. Цей запис нібито свідчить про  причетність України до краху МН-17.

Там заявили, що ракетна установка Бук, з якої збили літак, належала Україні. У якості доказів представили журнал обліку, згідно з записами якого, ракета була виготовлена у 1986 році та направлена на територію України. Звідти її не повертали.

Оприлюднили вчасно

Факти ICTV поспілкувались з політологом Олексієм Якубіним та дізнались, чому “докази” Росії випливли саме зараз, як реагувати Києву та чому ЄС буде притримуватись нейтралітету.

Піднявши тему збитого малайзійського літака, Росія намагається відвести увагу світової спільноти від загострення навколо справи з отруєнням Скрипалів:

– Це спроба переключити увагу від справи Скрипалів, можливо навіть від введення нової хвилі санкцій пов’язаної з цим, на ситуацію зі збитим літаком малайзійських авіаліній. Це спроба змінити дискурс Європейського союзу, зробивши так, щоб Києву теж довелось відповідати.

Експерт вважає, що інформація Росії була завчасно ретельно спланована:

– Я не думаю, що Росія намагалась би вкинули виключно неякісну інформацію. Склалось враження, що Росія навмисно, зібравши певні суперечливі речі, вичікувала час, для того, щоб використати цю інформацію.

За словами Якубіна, частина інформації може викликати збурення, в тому числі у Спільної слідчої групи, яка проводила розслідування. Слідство затягнеться допоки комісія не вивчить нові докази.

Таким чином, оприлюднення нової інформації ускладнить рішення міжнародної спільноти щодо впровадження нових санкцій проти Росії:

– Буде важко впровадити будь-які санкції у прив’язці до збитого малайзійського боїнгу. До тих пір, поки не будуть вивчені додаткові докази, ніякого остаточного рішення не може бути подано.

Україні слід сприяти розслідуванню

Наразі, найкращою позицією України має бути відкритість та готовність до співпраці з міжнародними організаціями:

– Найкращою політикою буде відкритість. Київ офіційно має надати всю інформацію, щоб зняти будь-які питання, які можуть в подальшому виникати. Київ має надати інформацію – чи справді якийсь з Буків знаходився в Стриї і чи не був він переміщений. Поки що таку інформацію офіційно Київ не надавав.

Міжнародна спільнота

Європейський союз притримується нейтралітету та не може зайняти позицію однієї із сторін. Саме тому, вони будуть зобов’язані прийняти до уваги інформацію, яку оприлюднила Росія.

Читайте: Катастрофа МН-17: чому Росія продовжує поширювати фейки Катастрофа МН-17: країни G7 звернулися до Росії Трагедія МН-17: у Путіна намагаються "відмазатися"

Однак, Олексій Якубін зазначив, що рішення ЄС ускладнює питання газової залежності Євросоюзу від Росії:

– Всередині ЄС є певні дискусії щодо санкцій. Окремі країни ставлять питання можливого їх перегляду або зменшення. ЄС, і особливо частина німецьких чиновників, вважають, продовження санкцій може закінчитись тим, що США будуть намагатись це використати для унеможливлення реалізації проекту Північного потоку-2.

Нагадаємо, Факти ICTV писали про наслідки, яких зазнає Україна від будівництва Північного потоку-2.

Нідерланди, країна, чиї громадяни були на борту літака, не мають великого впливу у ЄС. Саме тому, на думку експерта, вони будуть прислуховуватись до ЄС:

– Нідерланди, скоріш за все, будуть приймати офіційну позицію ЄС. Якщо Німеччина буде говорити про надання нових доказів, то Нідерланди, скоріш за все, будуть орієнтуватись на цю позицію.

Таким чином, у Росії є чіткий план. Вони навмисне оприлюднили інформацію тоді, коли загострилось ситуація навколо справи Скрипалів. Через газову залежність ЄС може й не продовжити санкції проти Росії.

Однак, як би не склалась ситуація – Києву приховувати нема чого. Тому політика країни має бути максимально відкритою.

Фото: gettyimages та офіційна сторінка у Facebook

Лілія Ященко

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка