Ексклюзив Статті
, Директор департаменту інтернет-проектів Starlight News

Андрій Тетерук: Ми готували силовиків, щоб швидко навести лад на деокупованих територіях

Андрій Тетерук: Ми готували силовиків, щоб швидко навести лад на деокупованих територіях

Андрій Тетерук – народний депутат Верховної Ради фракції Народний фронт.

У 2014 році відправився у зону АТО як командир батальйону патрульної служби міліції особливого призначення Миротворець ГУ МВС України у Київській області.

Андрій Тетерук разом із 83 бійцями виходив із Іловайського котла, 10 загинуло під час виходу. Батальйон Миротворець протягом п’яти днів утримував вагонне депо.

Зараз дивляться

Раніше депутат двічі брав участь у миротворчих операціях у Косово.

Читайте: Агресія і окупація. Ключові тези законопроекту про реінтеграцію Донбасу (ДОКУМЕНТ)

Факти ICTV дізналися у Андрія Тетерука про найгостріші моменти у президентському законопроекті про реінтеграцію Донбасу та альтернативні варіанти. 

 

– В усіх законопроектах, які стосуються Донбасу, є багато пунктів про те, що робити після вирішення конфлікту або про ж введення певних заходів – наприклад, Оперативний штаб чи митниця на лінії зіткнення. Проте у жодному з них немає чітких кроків про те, як саме повертати Донбас. Чому?

– За зовнішню політику відповідає президент. За повернення територій відповідає президент.

Петро Порошенко зараз потужно працює на зовнішньому фронті з усіма дипломатами, аби сконсолідувати позиції наших союзників, які вводять санкції, надають економічну допомогу. Сподіваюся, найближчим часом надаватимуть і військову допомогу.

Основний спосіб повернення території – політико-дипломатичний. Про це Порошенко неодноразово заявляв, зокрема під час Генеральної Асамблеї ООН у вересні.

– У президентському законопроекті йдеться про політико-дипломатичні та, цитую, “інші заходи”. Військовий варіант не виключений?

– Кращої підтримки для дипломата, ніж сильна та потужна армія, просто не існує. Саме тому ми останні три роки значно посилювали силовий блок. Це не тільки Збройні сили, але й СБУ, Нацгвардію, Нацполіцію.

Це було зроблено для того, щоб вони були здатні у короткі терміни швидко навести конституційний лад на деокупованих територіях.

Важливо, щоб ніхто себе не тішив ілюзіями про те, що ми  можемо написати ідеальний закон, прийняття якого щось змінить фізично.

Закон – це вектор наших дій. Жоден із законів у цьому випадку не може передбачати конкретних кроків, які повинні робити відповідні інституції.

Закон – дороговказ, а практичні кроки – це щоденний аналіз і прийняття рішень в залежності від ситуації.

– Мені здалося, що суспільство максимально розколоте з приводу одного з принципових питань – торгівлі з ОРДЛО. Одні кажуть – треба торгувати. Інші – за повну блокаду. Від якого рішення українці постраждають найменше?  

– Абсолютно коректна ваша думка щодо того, щоб ми мінімально страждали від будь-яких дій і рішень, які приймає українська влада.

Якщо ми розуміємо, що це приносить користь державі Україна – ми можемо торгувати. І в цьому немає тієї загрози, яка була б у випадку зупинки будь-якої торгівлі.

Маніпулятивно вкидуються усі версії – від “торгівлі на крові” до того, що хтось у владі на цьому наживається. Усе це популізм.

Пам’ятаймо: там живуть і працюють 2 мільйони наших українців.

І повністю їх відрізати  від забезпечення і комунікацій – це крок до пришвидшення анексії території окупаційними силами, які контролюються Кремлем.

У розумному підході ми повинні гарантувати, щоб усі ті пенсії будуть виплачені одразу після повернення. Або створюються умови для того, щоб пенсіонери прибували на контрольовану територію і отримували свої належні гроші.

Те саме з підприємствами, які платять податки. Усі сплачені податки до українського бюджету – це відремонтовані дороги, зарплата військовим, вчителям тощо. Про це треба думати.

А бездумними рішення лише віддається частина територій з усією інфраструктурою і українцями. Таким чином ми втрачатимемо потенціал, який би пришвидшив розвиток України.

Усі рішення потребують ґрунтовного аналізу. І головне – вони повинні відповідати українським національним інтересам.

Читайте: Сіли на місце! Зупиніться! – бійка у Раді через законопроект про Донбас

– У президентському законопроекті я не знайшов інформації про військовий стан. Критики дуже часто на цьому наголошують. Ви, як військова людина, що скажете?

– У цьому пункті у законопроекті немає потреби. Поряд введення військового стану абсолютно чітко і ясно викладений у чинному законодавстві.

І ніщо не заважає президенту у будь-який момент проаналізувати ситуацію та ввести указом військовий стан або по всій країні, або на окремих територіях.

А Верховна Рада зобов’язана затвердити протягом 2 діб таке рішення президента. Це вже усе визначено і всі інструменти вже існують.

Просто немає зараз такої ситуації, щоб цей інструмент реалізувати.

– А як щодо пункту про застосування Збройних сил у мирний час? Чим обґрунтоване таке рішення?

– Російська Федерація категорично відмовляться визнавати присутність своїх регулярних військ під час окупації Луганської і Донецької областей. Вони розуміють: коли замовкнуть гармати – почне працювати юридичне право.

Тому Москва намагається максимально нанести шкоду Україні гібридною агресією, при цьому не визначаючи свою участь у цьому.

Гібридна агресія має суттєві відмінності від відкритої агресії під час Другої світової війни, коли Німеччина пактами оголошувала війну державам та “йшла на Ви”. І це треба враховувати.

Під час гібридної агресії використовують енергетичні шантажі, військову складову, кібернетичні атаки, інформаційну складу тощо. Наша відповідь не може бути прямолінійною, тобто просто оголосити війну.

У такому разі жодна інша країна просто не буде мати бажання вписуватися у відкриту агресію і відкрито підтримувати Україну. Кому це потрібно?

Жодна країна не буде відкрито брати на себе тягар війни. Вони і так мають свої виклики, на які відповідають своїми урядами і президентами.

Ми вже маємо абсолютно чітку позицію світової спільноти, яка категорично засуджує дії Російської Федерації з порушення міжнародного права, суверенітету України, анексії Криму та окупації частини територій.

Ми зараз готуємо міжнародні позови, тиснемо санкціями і робимо інші речі. Росія буде відповідати.

А щоб Москву змусити відповідати – треба шукати альтернативні варіанти, а не примітивно оголошувати війну, коли ми не в стані її виграти. Навіщо це робити?

Нагадаємо, Верховна Рада на рік продовжила термін дії закону про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей, який повинен був втратити чинність 18 жовтня 2017 року.

Богдан Амінов.

Андрій Тетерук, Донбас, Закон про реінтеграцію, Реінтеграція Донбасу
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка