
У Мінекономрозвитку зазначають, що Книгу скарг запровадили ще у Радянському Союзі, і на той час вона була майже єдиним засобом контролю за підприємствами сфери послуг.
– Зараз Книга відгуків та пропозицій не є дієвим інструментом для захисту прав та вводить споживачів в оману. Споживачі сподіваються, що їхні записи можуть сприяти відновленню порушених прав, але на практиці це не працює, адже власники бізнесу часто не перевіряють книгу. З прийняттям Закону України Про звернення громадян доцільніше спрямовувати особисті електронні чи письмові звернення бізнесу, на які компанії зобов’язані відповідати у встановлений законодавством термін, – наголошується у повідомленні.
Серед інших недоліків – громадяни мають вказувати свої персональні дані, чим можуть скористатися шахраї.
Читайте: Порошенко підтвердив відкриття магазинів IKEA в Україні
А ще ведення Книги відгуків та пропозицій створює зайвий тиск на добросовісний бізнес.
– У країнах Європейського Союзу вона не використовується. Бізнес має надавати перевагу іншим каналам, таким як електронні звернення, гарячі телефонні лінії, завдяки яким можна швидко отримати відповідь чи відстежити статус свого звернення, – вважають у Мінекономрозвитку.
До слова, з 1 липня в Україні заокруглюють загальні суми у чеках – через припинення карбування монет дрібних номіналом.
Фото: consumerhm.gov.ua