PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Ігор Окландер
Автор: Ігор Окландер

CES-2020 у Лас-Вегасі: головні висновки про технології у світі та в Україні

Відвідування найбільшої у світі виставки споживчої електроніки CES-2020 у Лас-Вегасі наштовхнуло на низку висновків про те, куди рухається прогрес та яка національна специфіка інновацій.

Три тренди-2020

  • Застосування технологій 5G у різноманітних пристроях. Провідні виробники освоюють випуск смартфонів, які підтримують стандарт зв’язку п’ятого покоління. 5G починають активно впроваджувати й у телемовлення.

Переваги нового покоління зв’язку очевидні. Він розгортається на вільних частотах, і спектра має вистачити на усіх. Швидкості в 5G достатньо, щоб передати контент найвищої (на сьогодні) якості.

Читайте: Потрійна камера та 5G: Sony представила флагман Xperia 1 II

Без технологій 5G не може повноцінно розвиватися інтернет речей. Все більше пристроїв, в тих же розробках розумного будинку, отримують за допомогою них можливість комунікації. Незважаючи на об’єктивні складності – високу вартість розгортання мережі та погане передання сигналу через перешкоди – 5G,
безумовно, чекає велике майбутнє.

  • Використання штучного інтелекту. Виробники телевізорів використовують нові процесори з функціями AI. В роботі ТБ штучний інтелект, зокрема, задіяний в обробці зображень.

Нові рішення у сфері штучного інтелекту пов’язані з розвитком технологій розумного будинку. Зокрема, AI використовується у різноманітних датчиках, які вже контролюють не тільки температуру у приміщеннях, а й, наприклад, наявність продуктів у холодильнику. Гаджети можуть дати поради щодо догляду за білизною, нових кулінарних рецептах та дієтичного харчування.

  • Швидке просування інновацій. Впровадження новітніх рішень у споживчу електроніку дозволяє створювати продукти, які ще вчора виглядали фантастикою. Телевізори з діагоналлю до семи метрів, гнучкі екрани смартфонів та планшетів, найширше впровадження AI. Нові технології покликані не тільки розважати та спрощувати життя звичайного користувача, але й знімати фізичні обмеження.

На CES-2020 привернула увагу велика кількість гаджетів, які покликані допомогти людям з інвалідністю.

Як мінімум дві компанії – з Південної Кореї та Франції – розробили інтерфейси штучного інтелекту, здатні зчитувати імпульси мозку.

Вони дозволяють керувати побутовими приладами у розумному будинку поглядом та силою думки. Інтелектуальний слуховий апарат фокусується на важливих звуках та відсікає зайві. А різноманітні роботи-помічники – це вже практично загальне місце в оглядах інновацій.

Не всі відразу

Майбутнє настало, хоча інерція у впровадженні інновацій у масове виробництво все ще дуже велика. Зокрема, це добре ілюструють неймовірні концепти в автопромі.

Mercedes показав автомобіль з футуристичним дизайном, у якому немає ні керма, ні педалей. Замість них – біоджойстик на центральній консолі.

Керування різними системами авто здійснюється за допомогою жестів та проекційної системи. А Sony привезла концепт-кар з 33 сенсорами для контролю простору всередині та зовні. Це внутрішні та зовнішні камери, датчики глибини зображення, ультразвукові сканери та радари.

Представлені у концепт-карах технології доступні вже зараз. Однак до їхнього масового впровадження у виробництво пройде ще не один рік. Дещо інша проблема з аеротаксі від Hyundai. Компанія показала на CES готову до широкого використання машину.

Читайте: E3 2020: Sony знову не приїде на найбільшу виставку відеоігор

Втім, масова експлуатація авто, що літають, поки неможлива через недосконалість чинного законодавства. Та й, будемо чесні, навряд чи людство сьогодні готове до такого повороту. Може, у майбутньому.

Перші з інновацій

Важко визначити світового лідера в інноваціях. Різниця в інноваційності продуктів виробників з США, Європи, Японії та Південної Кореї непомітна. Китай “тисне” масою, проте його виробники неоднорідні.

Читайте: Apple vs Tesla: Тime назвав топ-10 гаджетів десятиліття

Топ-рівень, як Huawei, звичайно, пішли далеко. Тим часом навіть на CES-2020 були китайські стенди, які міцно асоціювалися зі стереотипом про китайську продукцію: примітивні рішення, досить приземлені ідеї, недоладні рекламні креативи.

Україна та світ

Участь у CES-2020 взяли вісім українських компаній. Зокрема, продемонстровані рішення для захисту продукції від підробок з використанням бирок з розбитого скла і система для відволікання комарів від людського житла. Спеціальний пристрій приваблює їх, імітуючи запах та тепло людини.

Також показали сервіс для людей з біполярним розладом особистості, який відстежує їхній стан, і ще кілька примітних продуктів.

Загалом ситуація така: наші компанії розробляють конкурентний софт та обладнання, вбудовуються в технологічні ланцюжки зарубіжних виробників. А також успішно здійснюють аутсорс розробок. Однак існує відставання у двох глобальних сферах: у фундаментальній науці та філософії ведення бізнесу.

Деградація науки обумовлена ​​гострою нестачею фінансування, застарілою організацією, низькою якістю вищої освіти – звідки брати достатню кількість кадрів.

Що стосується бізнесу, тут різниця у концептуальних підходах. Інвестиції у перспективу, у те, що окупиться через десятки років, з одного боку, і бажання вичавити все з вкладень вже тут і зараз – з іншого.

Глобальні тенденції

На CES чітко видно результати взаємодії наукових інститутів та бізнесу. Практично у кожній брошурі виробники вказують як партнерів наукові лабораторії інститутів або партнерські відносини з тим чи іншим університетом.

Був створений окремий павільйон для наукових лабораторій ВНЗ. Самі учасники CES говорять про те, що багато продуктів – це бачення майбутнього, це горизонт технологій, вектор руху наукової думки. І у цьому я також бачу суттєві відмінності від сьогоднішнього українського підходу.

Ключові гравці в інноваціях зараз – це не ентузіасти-стартапери, а наукові інститути, які працюють у тісному зв’язку з бізнесом та державою.

Точка входу у технології вже інша. Тепер масштабні прориви реальні тільки у тих держав, які ставлять на розвиток науки, вкладають у неї великі фінансові та організаційні ресурси.

Автор: Ігор Окландер, директор з маркетингу групи компаній Infomir.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка