Укр Рус
Статті
, Директор департаменту інтернет-проектів Starlight News

Перша в Україні поїздка на Яндекс.Таксі: скільки сервіс доплачує водіям і вся правда про тарифи

Перша в Україні поїздка на Яндекс.Таксі в Києві

Маршрут №1

Презентація Яндекс.Таксі, про яку ми писали раніше, відбулася у київському ресторані Прага. Він знаходиться на проспекті Академіка Глушкова 1 (ВДНГ). Отримавши всю інформацію від організаторів про новий сервіс, я негайно завантажив додаток Яндекс.Таксі і вирішив повернутися в офіс ICTV з його допомогою. Мені потрібно було в центр, на вул. Паньківську, 11.

Ось як мій маршрут виглядає на карті Яндекс (всього 9,1 км):

111

Зараз дивляться

 

Додаток і подача авто

Додаток визначив моє місце знаходження і в лічені секунди авто було знайдено. У мене на екрані висвітилася така інформація:

222

Але нехай не вводить вас в оману швидкість, з якою сервіс мені надав авто, а також хвилинна подача останнього. Ще перед презентацією на стоянку ресторану були подані десятки два автомобілів. Так що водієві нікуди їхати не довелося, а я, оскільки був першим користувачем в Україні, ні з ким із потенційних пасажирів не конкурував за вільне авто. Приємний бонус після прес-конференції 🙂

До слова, на стоянці я бачив елітні марки Jaguar, Mercedes, і спочатку засумував, коли побачив на екрані Dacia Logan. Однак ненадовго – нижче поясню чому.

Коли водій під’їхав (в моєму випадку – натиснув на кнопку “на місці”) – мені прийшло нове повідомлення:

333

Дзвонити я не став, натиснувши на кнопку “Уже виходжу”. Ось що висвітилося далі:

444

Я сів в автомобіль (салон чистий, власне, як і авто ззовні), водій включив систему Яндекс.Таксометр і планшет чоловічим голосом російською мовою мене попередив: Ласкаво просимо в Яндекс.Таксі! Будь ласка, пристебніться.

Пристебнувся. Поїхали! Ось так виглядає панель Яндекс.Таксометру:

555

Стартовий тариф – 15 грн за подачу + 2 км. Проїхавши ці 2 км, почав працювати таксометр. Відразу скажу: за поїздку я заплатив 47 грн. Їхав 25 хвилин.

 

Демпінг Яндекса і доплата водіям

Водій таксі Сергій, як це часто буває, попався балакучий (але спілкувалися ми за моєю ініціативою). В першу чергу, він розповів, що тарифи Яндекс.Таксі поки що занижені. Наприклад, на презентації журналістам озвучили ціну на поїздку з Хрещатика в аеропорт Жуляни – близько 60 грн. Це, за його словами, мінімум на 20 грн дешевше, ніж на ринку.

Сергій логічно вважає, що це маркетинговий хід і по закінченню 2-х перших місяців, цілком можливо, Яндекс.Таксі підвищить тариф (про це журналістам також говорили на презентації – додаткові коефіцієнти поки не будуть включені). А поки що Яндекс доплачує водіям по 40 грн за кожну поїздку.

Ціна 47 грн з ВДНГ на Паньківську мені сподобалася. Хоча Сергій упевнений, що пасажирові вигідніший фіксований тариф. Тим більше, якщо їхати в годину-пік, та ще й у центр, де постійні затори.

 

5 хвилин на виклик

На презентації багато моїх колег не повірили Яндексу, що їхні авто будуть подаватися за заявлені 5-7 хвилин. Той же Сергій не розділяє песимізму. Навпаки – 5-7 хвилин абсолютно реально, оскільки замовлення він може прийняти в зоні максимум 3-х кілометрів (у інших служб – найчастіше 4 км).

 

Що спільного з Uklon і Uber

У Uber більш жорсткий відбір автомобілів і водіїв. Він робить ставку на індивідуальне відсіювання, Яндекс.Таксі підходить до вирішення проблеми більш ширше, укладаючи договори з таксопарками рівня не нижче, ніж того хоче сам Яндекс.

Сергій працює в одному з київських таксопарків. Його Dacia Logan чиста, в салоні свіжий запах. Перед виїздом він фотографував автомобіль (працює спеціальна система моніторингу, тому кожен водій раз у кілька днів повинен фотографувати авто у 8-10 ракурсах і чекати затвердження), щоб отримати доступ до сервісу Яндекс.Таксометр.

untitled-1-01

Всі три сервісу багато в чому схожі. Я користувався всіма. Автомобілі хорошої якості (в Яндекс.Таксі – не старше 10 років), водії виховані, музика – на замовлення. Відрізняється оплата. Якщо в Uklon вона фіксована, а в Uber тільки зняттям грошей з картки, то за першу поїздку в Яндекс.Таксі я заплатив готівкою. В Яндексі обіцяють, що через кілька тижнів буде також підключено сервіс оплати карткою.

Сергій мене доповнив: деякі таксопарки відмовляються від співпраці з Uber, тому що якщо раніше компанія платила бонуси всім водіям, то зараз вибірково. Чому вибірково – мій водій пояснив не виразно, тому писати тут я не буду. Єдине, він сказав, що деякі його колеги любили вночі “залягти на дно” в пустельному місці, отримуючи оплату від Uber за перебування онлайн. Теж “непоганий” підробіток, враховуючи той факт, що працювати взагалі не доводилося. До слова, Яндекс.Таксі не оплачує водіям час знаходження онлайн.

Я попрощався з Сергієм на позитивній ноті. Він, як і у випадку з виходом на ринок Uber, сподівається, що українці так само активно стануть завантажувати додаток Яндекс.Таксі. Принаймні, перші два місяці, поки тарифи на ринку явно нижче, ніж у інших сервісів такого рівня.

Все про презентацію Яндекс.Таксі ви можете прочитати тут. Там про ціни, детально про відбір водіїв, автомобілів, забезпеченні безпеки, контроль якості і безпеки.

Пов'язані теми:

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка