Могли ходити в арктичних широтах: кораблі Всеволод Бобров і Ельбрус, характеристики

Військово-морський флот Росії міг залишитися без ще одного корабля, який перебував у Чорному морі. Про це стало відомо з повідомлення 24 каналу із посиланням на джерела у розвідці.
Згідно з отриманою інформацією, найімовірніше, йдеться про корабель тилового забезпечення проєкту 23120. Таких у Росії тільки два – Всеволод Бобров та Ельбрус.
Всеволод Бобров є другим судном тилового забезпечення льодового класу. Закладений 2013 року і спущений на воду у 2016-му. У конструкції є деякі зміни, внесені з досвіду експлуатації головного судна Ельбрус.
Судно повинно було увійти до складу ВМФ РФ в першій половині 2021 року, проте у червні терміни здачі були зрушені на серпень.
Судно є багатофункціональним: призначене для перевезення вантажів, буксирування, проведення гідрографічних досліджень, надання допомоги кораблям, що потрапили в лихо.
Система динамічного позиціонування дозволяє утримувати судно у заданій точці в будь-яких погодних умовах. На судні встановлені два електрогідравлічних крани вантажопідйомністю 50 тонн, буксирні лебідки з тяговим зусиллям 120 і 25 тонн, є вантажна палуба площею понад 700 кв. м. Оснащене водолазним комплексом з барокамерою.
Корпус Всеволода Боброва з льодовим класом ARC4 дозволить йому ходити в арктичних широтах, долаючи товщину льоду в 0,6 м.
Технічні характеристики:
- екіпаж – 27 осіб (за необхідності – до 55);
- довжина – 95 м;
- ширина – 22 м;
- осадка – 9 м;
- швидкість – 18 вузлів (33 км/год);
- водотоннажність – 9 500 тонн;
- дальність плавання – 5 000 морських миль (більше 9 тис. км);
- автономність – близько 60 діб.
Рятувальне судно Ельбрус було закладене в квітні 1975 року на Миколаївському суднобудівному заводі ім. 61 комунара. Спущено на воду в серпні 1976 року.
Рятувальне судно брало участь у різних аварійно-рятувальних і пошукових роботах Чорноморського флоту.
У другій половині 1989 року судно стало на ремонт у Миколаєві. Але процес сильно затягнувся і ремонт вирішили не робити. Зрештою у 1994 році судно Ельбрус було переведено назад у Севастополь рятувальними буксирними суднами флоту.
Три роки по тому, 1997 року, екіпаж судна був розформований, і воно було виключене зі складу флоту.
Як стало відомо з відкритих джерел, судно нібито було продано на злам у 1998 році приватній португальській фірмі, відбуксовано в Аліагу (Туреччина), де і було оброблено на метал.
Технічні характеристики:
- екіпаж – 312 осіб + 106 пасажирів;
- довжина – 175 м;
- ширина – 25,1 м;
- осадка – 7,5 м;
- швидкість – 20 вузлів (37 км\год);
- водотоннажність – 14 300 тонн;
- дальність плавання – 15 000 морських миль (більше 23 тис. км);
- озброєння – вертоліт Ка-27пс.
Джерело: за матеріалами ЗМІ
Фото: Вікіпедія