PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Сергій Рибалка: Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших правок

За словами екс-голови фінансового комітету, народного депутата Сергія Рибалки, перша принципова поправка, на якій потрібно наполягати, стосується загальної ідеології функціонування Вищого антикорупційного суду. Про це він написав у своєму блозі на сайті  Обозреватель.

Ми з експертами критично проаналізували документ, який виноситься на розгляд парламенту, і вважаємо, що Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших правок, які дозволять суттєво поліпшити систему антикорупційних органів, – зазначив Сергій Рибалка.

Законопроектом пропонується, аби цей суд працював на постійній основі. Однак, за словами політика, це протирічить ключовим завданням судової реформи – перезавантажити всю судову систему, аби всі суди – а не лише спеціалізований – були чесними, прозорими, справедливими, і могли боротися з корупцією як на побутовому рівні, так і серед топ-чиновників.

Вважаємо, що Антикорупційний суд повинен створюватися тимчасово, щонайбільше на 5 років. Це достатній строк для того, щоб налагодити таку систему роботи інших судів, щоб підвищити до них довіру і зробити боротьбу з корупцією тотальною. Так само на п’ять років має обиратися і Громадська рада експертів, – переконаний С. Рибалка.

Народний обранець також висловив застереження щодо процедури відбору суддів до Вищого антикорупційного суду. Зокрема, в проекті з цього приводу зазначено, що основною вимогою є наявність досвіду міжнародної антикорупційної роботи. І вже після цього – юридичний або науковий стаж та інші чесноти.

Він підкреслив, що експерти неодноразово застерігали від такого підходу, який суттєво звужує коло потенційних кандидатів, оскільки ці вимоги ще суворіші, ніж до суддів Верховного суду.

А антикорупційний суд – це лише один зі спеціалізованих судів, а не автономний і незалежний від решти системи судочинства орган. Якщо коло вузьке – то про реальну конкуренцію годі говорити. Відтак ми пропонуємо зробити міжнародний антикорупційний досвід одним із можливих критеріїв відбору, поруч із п’ятирічним досвідом суддівства чи семирічним – наукової діяльності в сфері права, – заявив Сергій Рибалка.

Читайте: Антикорупційний суд в Україні – Могеріні назвала головний критерій

На його думку, коло потенційних кандидатів на посаду члена антикорупційного суду може звузити вимога не допускати до переліку кандидатів тих, хто мав будь-які трудові чи інші договірні відносини з політичними партіями.

Ми переконані, що заборона брати участь в конкурсі для членів керівних органів політичних партій – цілком достатній бар’єр. Натомість, залишивши поточний варіант, можемо залишити за бортом високопрофесійних фахівців, які могли бути навіть разовими консультантами для політсил, – зауважив Сергій Рибалка.

За його словами, якщо суттєво не доопрацювати законопроект, він стане профанацією, а корумпована влада зможе поставити його собі на службу та перетворити на інструмент боротьби із опонентами. А внесення запропонованими народним депутатом поправок до законопроекту знизить ризики для самих суддів і підвищить довіру до антикорупційного суду у звичайних громадян.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка