Статті
Статті
, керівниця розділу Lifestyle

Як захистити свої права в супермаркеті – 7 правил споживачеві

Як захистити свої права в супермаркеті – 7 правил споживачеві

Залишати рюкзак у комірках

Комірки, що замикаються на ключ, нічим не відрізняються від інших меблів у торгівельному центрі. Супермаркет не надає вам послуг зберігання, а тому відповідальність за залишені речі ніхто не несе. Охоронці не мають права заборонити вам увійти в магазин із рюкзаком за плечима.

Вхід у супермаркет із тваринами

Локальні Правила тримання тварин громадянами, підприємствами та організаціями приймають органи виконавчої влади. Зазвичай у регіонах такі акти однакові. Згідно з правилами, розробленими КМДА, власникам заборонено заводити собак і котів у магазини. За це передбачена відповідальність.

Як захистити свої права в супермаркеті – 7 правил споживачеві Фото 1

Зараз дивляться

Платити за розбиту скляну тару чи пошкоджений товар?

За належне зберігання товару відповідають працівники супермаркету. Якщо чашка просто вислизнула у вас із рук, не поспішайте за неї платити.

Ви – не власник товару, поки не заплатите за нього. Отже, ризик несе супермаркет. Якщо працівники закладу наполягають на вашій вині, то її потрібно спершу довести в суді. Самостійно стягувати подібні виплати супермаркет не має права. Він може тільки зафіксувати факт пошкодження майна.

Чи можна фотографувати товар?

Можна. Конституція України передбачає право кожної людини вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб ─ на свій вибір.

Ст. 50 КУ гарантує кожній людині право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена.

Як захистити свої права в супермаркеті – 7 правил споживачеві Фото 2

Вживати товар дорогою до каси

Прямої заборони споживати товари до моменту їхньої оплати в Законі Про захист прав споживачів немає. Однак варто пам’ятати, що допоки ви не заплатите за товар, він є власністю супермаркету.

Вам можуть зробити зауваження і попросити заплатити за товар на касі. Якщо ви відмовитеся від оплати, супермаркет може викликати поліцію.

Ціна товару відрізняється від цінника

При придбанні певного товару, відбувається укладення договору купівлі-продажу з супермаркетом. Тобто продавець зобов’язується передати товар у власність покупцеві, а покупець приймає або зобов’язується прийняти цей товар і сплатити за нього гроші. Ціна – це та умова договору, яка вам відома і на яку ви погоджуєтесь.

Поки ціна товару існує лише в базі даних, але не на ціннику, супермаркет не має права вимагати від вас оплатити його за новою ціною. На цю умову договору ви не давали згоди. Тому продавець повинен продати товар за старою ціною або відмовитися від продажу.

Як захистити свої права в супермаркеті – 7 правил споживачеві Фото 3

Огляд речей охороною

Якщо на виході з торговельного центру охоронець хоче обстежити ваші речі на предмет краденого, нагадайте йому про камери спостереження.

Проводити огляд речей та особистий огляд громадян має право лише поліція та працівники Державної служби охорони у випадку, коли є підозра, що особа вчинила адміністративне правопорушення або злочин.

Це стосується також чеків, які перевіряють на виході з супермаркету. Чек – це приватна власність, як і куплені вами товари. Якщо охоронці мають сумніви чи підозри, вони можуть стежити за вами через камери спостереження.

Ми вже писали про те, куди та з якими документами звертатися споживачеві при купівлі неякісного товару.

Магазини, Поради, Права споживачів, Супермаркет
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Ad

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка