
Про це з посиланням на прес-службу Укрметалургпрому повідомляє БізнесЦензор.
– АТ Укрзалізниця через систему ProZorro планує реалізувати велику партію брухту чорних металів. Однак заявлена ціна металобрухту істотно завищена і значно перевищує його поточну ринкову вартість, оскільки за останні два місяці світові розцінки на цей вид сировини помітно скоротилися, слідом за чим суттєво знизилася і ціна брухту чорних металів в Україні, – говориться в повідомленні.
Крім того, фіксація вартості на піврічний період суперечить практиці ціноутворення, бо коливання ціни на світовому ринку брухту відбуваються щодня. До аналогічних змін схильна і ціна металобрухту в Україні.
– І “заморожування” ціни на 6 місяців на ринку, де котирування протягом кварталу можуть коливатися в межах 15-20%, не вигідне ні продавцеві, ні покупцеві. Такий підхід повинен бути замінений на більш гнучкий, прив’язаний безпосередньо до ринку, – повідомляє Укрметалургпром.
За даними Укрметалургпрому, умови тендера містять приховані фактори, які можуть призвести до непрогнозованого збільшення витрат покупця металобрухту.
– Зокрема, відвантаження металобрухту передбачається на умовах EXW Склад продавця, однак при цьому відсутній перелік пунктів знаходження металобрухту.
А непрогнозовані витрати на розвантажувально-навантажувальні роботи і логістику від фактичного місцезнаходження брухту до пункту призначення в значній мірі збільшать витрати покупця, – повідомляє Укрметалургпром.
Зазначені факти викликають непорозуміння у металургів – учасників ОП Укрметалургпром.
– В умовах посилення протекціоністської позиції керівництва ряду країн, яка загострилася в результаті цієї конкуренції, українському металургійному експорту потрібно буквально боротися за забезпечення стабільності своєї присутності на світовому ринку сталі.
Тому покупка сировини за значно завищеними цінами (що автоматично призведе до суттєвого підвищення собівартості готової продукції) для підприємств просто неприйнятна, а негативні наслідки відчує не тільки галузь, а й економіка всієї країни в цілому, – заявляє Укрметалургпром.
Виходячи з вищезазначеного, ОП Укрметалургпром закликає АТ Укрзалізниця переглянути умови продажу металобрухту та привести їх у відповідність з реальною ринковою ситуацією.
Нагадаємо, у 2019 році Укрзалізниця підвищить вартість квитків на пасажирські поїзди і на вантажоперевезення.