
На керівні посади для жінок в українських компаніях мають бути запроваджені квоти.
Про це в інтерв’ю Фактам ICTV говорить Олеся Жулинська, спікерка Українського Жіночого Конгресу та директорка зі зв’язків з громадськістю компанії Кока-Кола Україна.
Український Жіночий Конгрес під гаслом Нова реальність – нові можливості відбувся 23 липня 2020 року.
Читайте: Булінг політкинь та пандемія коронавірусу: як пройшов Український Жіночий Конгрес (ОНЛАЙН)
Страх та суспільні установки є головними перепонами для жінки стати успішною. В Україні з дитинства виховують жінок як прислужниць: вони повинні дбати про родину, вчасно вийти заміж і це їх найкраща роль. Жінки переборюють страх, насаджений суспільними установками, коли потрапляють у кризу.
– Тоді вони вимушені відкривати бізнес, створювати унікальні речі. Фактично через кризу жінки реалізовують себе. Цю психологічну установку про берегиню потрібно долати, – розповіла Жулинська.
Олеся чотири останні роки займається жіночим лідерством в Україні.
– Ми реалізували спільний проект з фондом Олени Пінчук #Я зможу. Цього року надали гранти для бізнесу жінок-підприємниць (1 млн грн. – Ред.). Ми отримали 200 фантастичних заявок на цей конкурс. Одна заявка мене просто вразила – дві жінки відкрили козячу ферму. Вона так і називається – Козяча ферма двох Катерин. Одна жінка з Львова, інша переселенка з Донбасу, – розповіла спікерка.
Ферма працює у селі Тухля Сколівського району Львівщини.
– Вони починали з нуля, купили одну козу. А нині у них ціла ферма. Вони ні на хвилинку не розслабились, хоча втратили все. Як їм тяжко, але вони не здаються, – розповіла Жулинська.
Дослідження Фонду Олени Пінчук та GFK виявило, що один з найбільш поширених стереотипів у суспільстві є те, що жінка не повинна бути успішною, зазвичай, жінок надихають саме чоловіки.
– Жінка не пишається тим, що вона успішна. Вона соромиться цього. Їй здається, що їй будуть заздрити, не приймати і критикувати за «невірний» пріоритет. Тому ми і створюємо багато проектів, які є інструментами для того, щоб жінка стала успішною, економічно незалежною і підтримувала одна одну, – поділилась вона.
Про бізнес
Бізнес швидко зорієнтувався у кризу, яку спричинив коронавірус. Наприклад, компанія Кока-Кола тимчасово призупинила усі заплановані маркетингові активності у всьому світі та спрямувала свої ресурси на підтримку громад та працівників.
– В Україні через Червоний хрест ми закупили обладнання для 6 лікарень та надали лікарям та пацієнтам більше 100 тисяч пляшок води та напоїв, – додала вона.
Ключовим призначенням глобальної компанії Кока-Кола є «покращувати життя у світі» через три спрямування: відповідальне ставлення до відходів, відповідальне ставлення до води та підсилення ролі жінок та молоді. В Україні також є цей фокус.
– Ми із самого початку підтримували Український Жіночий Конгрес і будемо продовжувати його підтримувати. Я дуже пишаюсь, що ми партнери, – заявила Жулинська.
У компанії, де працює Олеся Жулинська, діють ініціативи по підтримці жінок.
– Дослідження показали, що чоловіки одразу погоджувались на підвищення, навіть коли не були готові. А жінки сумнівались – чи потрібно йти вище. Ініціатива допомагає додатково надихнути і підтримати психологічно жінок перетнути цю межу, – сказала Жулинська.
Про що говорили на Українському Жіночому Конгресі
23 липня у Києві відбувся Український Жіночий Конгрес, під час якого обговорили роль жінки як політичного та громадського лідера в Україні.
Цьогоріч він відбувся онлайн. Попри це, усі бажаючі змогли долучитися, прослухати виступи спікерок та поставити запитання.
Захід розділили на три дискусії, на кожній з яких обговорювалися окремі питання жіночого лідерства.