Укр Рус
, редакторка стрічки

Немає мобільного зв’язку: як телефонувати та викликати екстрені служби

Що робити за відсутності мобільного зв’язку – поради від рятувальників
Фото: Depositphotos

У Державній службі надзвичайних ситуацій розповіли українцям, що робити, якщо немає мобільного зв’язку.

Для початку варто впевнитися, що ваш смартфон справний. Якщо він працює, але тривалий час немає мережі вашого мобільного оператора, це означає, що покриття немає на певній території.

Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором мобільного зв’язку. Наприклад, пошкоджена вежа чи обладнання. Тому варто мати із собою SIM-карти інших операторів із активним рахунком.

Зараз дивляться

Що робити людям, якщо зник мобільний зв’язок:

Основною альтернативою стільникового (мобільного) зв’язку є стаціонарні телефони. Якщо у вас або у ваших сусідів такий є, буде забезпечений безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного і мобільного зв’язку.

Читайте також
Зникло мовлення національних каналів: де українцям дивитися телеефір
Що робити, якщо не працює телебачення та чому може зникнути національне мовлення в Україні

Якщо немає доступу до стаціонарних телефонів, можна спробувати підтримувати зв’язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо. Для цього потрібен доступ до Wi-Fi.

Якщо доведеться викликати екстрені служби за допомогою месенджера, попередньо необхідно дізнатись номери телефонів, за якими зареєстровано роботу месенджерів відповідних служб, або посилання на профілі офіційних сторінок в соціальних мережах. Цю інформацію попередньо можливо знайти на офіційних сайтах екстрених служб або зателефонувавши за номерами 101, 102, 103, 104, 112.

Також мобільні телефони можна використовувати як засоби радіозв’язку за прикладом рації. Для цього на смартфон треба встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie.

Тут спілкування не буде приватним. Його зможе почути будь-хто, якщо випадково чи навмисно потрапить на ту саму частоту. А з іншого боку, ви можете бути на зв’язку одночасно з усіма учасниками діалогу. Для організації такого зв’язку потрібно домовитись з абонентами про виділений канал (простими словами частоту або діапазон) для спілкування. Частота (діапазон) обирається абонентами довільно.

Радіус дії таких месенджерів від 60 до 100 метрів і залежить від можливих перешкод, оскільки зазвичай вони працюють на основі технології Bluetooth. Наприклад, у підвалах відстань може скоротитися до кількох метрів.

Читайте також
Як діяти в разі радіаційної аварії: покрокова інструкція від МОЗ
Що робити під час вибуху АЕС та як самостійно знизити радіацію

Будь-які месенджери треба завантажити заздалегідь та протестувати їхню роботу.

Якщо ж немає доступу до мережі інтернет, у ДСНС рекомендують обережно переміститися до найближчого об’єкта, де може бути стаціонарний телефон або радіозв’язок.

Такими об’єктами є будівлі органів місцевого самоврядування, поштові відділення, пожежно-рятувальні частини, відділки поліції, станції швидкої медичної допомоги, представництва інших силових відомств (Нацгвардія, СБУ, ЗСУ, Поліція охорони).

Якщо в кризовій ситуації ні у вас, ні у ваших близьких не буде жодних технічних засобів зв’язку, потрібно попередньо чітко домовитись про місце та час зустрічі.

Якщо плануєте евакуацію, то варто визначити точку та час збору, а також домовитись, що будете чекати там, наприклад, протягом 24 годин, а потім вирушите далі до наступного пункту призначення.

Маленьким дітям варто покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім’ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони. Дітей шкільного віку варто попередити, як діяти, якщо не буде зв’язку.

Джерело: ДСНС
Війна в Україні, ДСНС, Мобільний оператор
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка