Укр Рус
Потребує перевірки
, редакторка стрічки

РФ практично не використовує залізницю Кримського мосту для військових перевезень – ЗМІ

Керченський міст
Фото: Getty Images

Після неодноразових українських атак на Керченський (Кримський) міст агресор практично не використовує його залізничну частину для перекидання військових вантажів.

Про це пише британське видання The Independent із посиланням на дослідження українських OSINT-аналітиків.

Відсутність руху на залізниці Керченського мосту

Аналітики найбільшого приватного розвідувального агентства України Molfar (Мольфар) проаналізували супутникові знімки компанії Maxar. Як стверджують аналітики, на фото видно, що на незаконно побудованому Керченському мосту практично немає руху вантажних поїздів із військовою технікою через залізничну гілку. Такими є дані аналізу супутникових знімків від лютого до квітня 2024 року.

Зараз дивляться

Останній російський вантажний поїзд, що перевозив близько 55 вагонів із пальним, помітили на мосту 29 лютого 2024 року.

Удари по Кримському мосту: де РФ зосередила новий шлях постачань Фото 1

Фото: Maxar/Molfar

Росія різко скоротила використання мосту після того, як 17 липня 2023 року Україна атакувала його ударними дронами й пошкодила частину дорожнього полотна та залізничну лінію.

Читайте також
Потенціал для знищення Кримського мосту є, усьому свій час – Малюк
Кримський міст

Росія збільшила сухопутні перевезення

РФ збільшила вантажоперевезення через Ростовську область, повідомив The Independent генеральний директор компанії Мольфар Артем Старосєк.

За його словами, тепер Києву слід звернути увагу на окуповані Мелітополь, Бердянськ і Маріуполь, де Росія прокладає нові залізничні лінії, щоб з’єднати ці окуповані регіони з Кримом і материковою Росією.

Нова залізнична лінія пролягає від Якимівки, що біля Мелітополя, далі до Бердянська та Маріуполя, а потім до Ростова-на-Дону.

Удари по Кримському мосту: де РФ зосередила новий шлях постачань Фото 2

Google Maps

Ймовірно, окупанти цією залізницею забезпечуватимуть свої підрозділи під час нового наступу, який очікується влітку.

Залізничне полотно включає 63 км нових шляхів і близько 140 км відновлених шляхів. Перший вантажний поїзд гілкою росіяни запустили в березні. Очікується, що будівництво завершать до кінця року.

Старосєк вважає, що Україні краще зосередитися на таких сухопутних маршрутах окупантів, як ця залізниця, ніж витрачати ресурси на Кримський міст.

Керченський міст досі використовують в інтересах військ РФ

Із такою оцінкою не погоджується Олександр Коваленко, який є військовим та політичним оглядачем групи Інформаційний спротив та експертом Українського центру дослідження проблем безпеки ім. Дмитра Тимчука.

Його здивувала теза про те, що Керченський міст знищувати наразі “не актуально”, оскільки міст досі використовується для перевезення забезпечення, яке використовується армією РФ.

– Чесно кажучи, був вкрай здивований такою інформацією, від, здавалося б, OSINTерів, які за ступенем аналітики мають бути трохи вищими за середньостатистичного споживача інформації. Оскільки перевезення залізничною гілкою Керченського мосту техніки, боєприпасів та іншого матеріально-технічного забезпечення російських окупаційних військ як тривало, так і триває, – вказує він.

Коваленко додає, що до Керчі регулярно прибувають склади з військовою компонентою, а місцеві моніторингові канали, такі як Кримський вітер, АРК та інші, постійно цей процес фіксують і повідомляють про нього.

– Крім того, перевезення цистерн з нафтопродуктами – це паливно-мастильні матеріали для російських окупаційних військ. Пасажирські вагони – це перевезення особового складу. Що залізнична гілка, що автомобільна, продовжують активно використовуватися, а Крим (продовжує, – Ред.)  відігравати роль транзитного, логістичного вузла, замінити який жодною дорогою через Маріуполь і Бердянськ – неможливо, – вказує експерт.

За його словами, на сьогодні жодна нова логістична гілка не зможе забезпечити повністю, в режимі 24/7, південне угруповання окупантів, чисельністю майже 200 тис. осіб.

– А тому, вкрай дисонуючі висновки, з урахуванням, буквально, притягнутого за вуха наративу, що “Керченський міст немає потреби атакувати”… Серйозно? – резюмує він.

Атаки на Керченський міст

Уперше Україна атакувала Кримський міст 8 жовтня 2022 року. Тоді вдалося зруйнувати один автомобільний проліт і сильно пошкодити залізничне полотно.

Друга атака сталася 17 липня 2023 року за допомогою морських дронів. За словами глави СБУ Василя Малюка, до атаки 17 липня Росія щодня пропускала через міст понад 40 поїздів з озброєнням. Після рух скоротився до чотирьох пасажирських поїздів і одного вантажного поїзда загального призначення на день.

Президент України Володимир Зеленський, а також вище військове командування та експерти називають Керченський міст законною військовою ціллю.

Читайте також
Керченський міст може бути зруйнований комбінованою атакою в наступні 100 днів – The Sun
керченський міст

Джерело: Independent
Війна в Україні, Керченський міст, Крим
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка