Цифровий облік громадян: як і для кого запрацював е-кабінет військовозобов’язаного

Електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста запрацював 18 травня. Цей інструмент покликаний цифровізувати, а тому й спростити військовий облік громадян.
У коментарі Фактам ICTV заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Катерина Черногоренко розповіла, які функції має електронний кабінет військовозобов’язаного.
Функції електронного кабінету військовозобов’язаного
Електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста реалізовано у форматі мобільного застосунку Резерв+.
З 18 травня його можна завантажити з офіційних маркетів App Store та Google Play.
Катерина Черногоренко наголошує, що передусім мобільний застосунок для військовозобов’язаних дасть можливість реалізувати їхній законний обов’язок – оновити контактні дані протягом 60 днів. Зробити це можна у кілька кліків без черг.
Йдеться про такі дані: мобільний телефон, електронна пошта за наявності та фактичне місце проживання.
Усі військовозобов’язані, призовники та резервісти віком від 18 до 60 років повинні оновити свої дані до 16 липня.
Після оновлення кожен військовозобов’язаний зможе проглянути, які дані щодо нього є в державному реєстрі Оберіг.
– Проте це не єдиний функціонал, який передбачається в застосунку. Інструмент слугуватиме помічником для військовозобов’язаних. Деталі – згодом, – зауважила заступниця міністра оборони.
Які дані про військовозобов’язаного будуть в електронному кабінеті
За словами Катерини Черногоренко, військовозобов’язаний зможе переглянути дані, які наявні про нього у реєстрі Оберіг, зокрема:
- прізвище, ім’я та по батькові;
- дата народження;
- чи стоїть на військовому обліку;
- чи є відстрочка або бронювання;
- інформація про постанову та дату ВЛК (військово-лікарська комісія);
- звання (якщо людина служила раніше);
- військова спеціальність;
- РНОКПП (реєстраційний номер облікової картки платника податків);
- у якому ТЦК військовозобов’язаний перебуває на обліку тощо.
Переваги електронного кабінету
Заступниця міністра оборони Катерина Черногоренко наголошує, що основна перевага електронного кабінету – це його зручність.
Законом передбачено, що військовозобов’язані мають оновити свої дані в ТЦК та СП, ЦНАПі чи через електронний кабінет.
– Через е-кабінет це можна зробити онлайн з будь-якого місця і навіть з-за кордону – не потрібно стояти в чергах. Ми створюємо зручний інструмент, який збереже час і сили наших громадян, – зауважила Катерина Черногоренко.
З 18 червня у застосунку Резерв+ має з’явитися можливість сформувати витяг з реєстру Оберіг після уточнення своїх даних (йдеться про електронний військово-обліковий документ).
Чи відбуватиметься бронювання через електронний кабінет
За словами заступниці міністра оборони, зараз бронюванням опікуються Міністерство економіки та Міністерство цифрової трансформації.
Станом на цей час у застосунку для військовозобов’язаних не передбачений цей сервіс.
Чи будуть у майбутньому надсилати повістки через е-кабінет
– Законом не передбачено зміну способів оповіщення – повістку вручають особисто і завіряють підписом. Із технічного боку – цього також немає в планах щодо запуску наступних сервісів у застосунку, – заявила Катерина Черногоренко.
Нагадаємо, що 11 квітня Верховна Рада ухвалила закон про мобілізацію. 16 квітня президент Володимир Зеленський підписав документ.
Закон про мобілізацію із новими правками набув чинності вже з 18 травня.
Факти ICTV розібрали головні положення закону про мобілізацію в Україні у матеріалі.