
Всесвітній день захисту прав споживачів щороку відзначають 15 березня. Ця дата була встановлена у річницю виступу президента США Джона Кеннеді у Конгресі в 1962 році.
Тоді він сформулював чотири головних права споживача:
- право на безпеку;
- право на якість товарів і послуг;
- право на достовірну інформацію про них;
- право захищати свої споживацькі претензії в суді.
У 1983 році 15 березня було закріплене у міжнародному календарі святкових дат.

В Україні права споживачів регулюються і захищаються відповідним законодавством.
П’ять прав споживачів, про яких мало хто пам’ятає, зібрали Факти ICTV.
Споживач має право:
1. на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок дефекту продукції;
2. замінити товар неналежної якості на такий самий або аналогічний, якщо він є в наявності у продавця.
Щоб довести, що він був неналежної якості продавець (за свій рахунок) повинен організувати експертизу у триденний термін з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію;
3. звернутися до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
4. на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, виробника;
5. відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків. Це можна зробити, якщо виконавець своєчасно не почав виконання зобов’язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений термін стає неможливим.
Якщо ж ви придбали товар, але побачили, що він зіпсований вже вдома, то відшкодувати гроші все одно можна.
Як повернути неякісний продукт, куди потрібно звертатися і які документи необхідно мати – читайте у нашому матеріалі.