Укр Рус

Ціни на бензин в Україні: чи здорожчає паливо на тлі зростання вартості нафти

Заправка, бензин
Фото: Depositphotos

За останній рік ціна на бензин, газ і дизельне паливо в Україні в середньому стала вищою на 36%, про що свідчать дані Державної служби статистики. Втім, ціни на пальне можуть продовжити зростання, оскільки у світі спостерігається тенденція до зростання вартості нафти після обвалу у 2020 році на тлі пандемії.

Україна залежить від світових котирувань на нафту. Тому чим вища ціна, тим дорожче коштуватиме паливо в Україні. Сьогодні нафта торгується на рівні $76 за барель, але вже найближчим часом зростання може продовжитися.

Читайте також
Ціни на паливо в Україні за рік зросли більш як на третину
Бензин

Зараз дивляться

Світові новинні агентства 14 липня повідомили, що країни ОПЕК+ досягли домовленості щодо обмеження видобутку нафти. Погодити домовленість не вдавалося через позицію Об’єднаних Арабських Еміратів, влада яких вважала, що їхня квота щодо видобутку нафти на занадто низькому рівні. Тепер у цьому питанні, ймовірно, досягнуто компромісу.

Читайте також
Країни ОПЕК+ домовилися про скорочення видобутку нафти: ціни на паливо різко пішли вгору
нафта нефть

Зазначимо, що обмеження видобутку нафти впливає на ціну бареля в бік зростання. Після вищезазначених новин нафта марки Brent за неповний день підскочила з $75,6 за барель до $76,6.

Як пояснює керівник Консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн, домовленість країн ОПЕК+ була очікуваною.

– Це рішення очікуване, бо було видно, що країни ОПЕК+ розчісують старі рани, коли торік ціна нафти падала до $15 за барель. Зараз вони хочуть компенсувати втрати. Інша справа, куди ця ціна полетить. Зараз почалася стара пісня, коли нафта повинна зростати до $100 за барель, – повідомив він.

Водночас Куюн зазначає, що обмеження видобутку країнами ОПЕК+ не тільки підіймає ціни на нафту, але також дасть більше мотивації іншим країнам, які не входять до ОПЕК+, зокрема США. На його думку, це може збалансувати котирування, від яких залежить Україна.

– Ми залежні повністю від світових котирувань нафти. Тому якщо нафта коштуватиме дорого, то у нас буде дорогий бензин і дизпаливо, – додає експерт.

У такому випадку навантаження на споживача зростатиме, але тут є також економічні плюси. Зокрема, зростання валютної виручки для України та зміцнення гривні щодо іноземних валют.

– У нас сировинна економіка. Зазвичай, коли дорога нафта, то з нею дорожчають інші експортні позиції, як-от хімічна продукція, металопрокат. Тобто більше валютної виручки приходить в Україну. І тому гривня зміцнюється. Але з іншого боку, це тиснутиме на споживача пального. І буде тиснути на економіку промислового виробництва, – зазначає Куюн.

Він звернув увагу, що минулого року, під час обвалу цін на нафту, впала також валютна виручка України. Це в результаті негативно вплинуло на курс гривні до долара й інших валют.

Щоб ціни на паливо в Україні не продовжили стрімке зростання, необхідно, щоб ціна за барель нафти залишалася на рівні $60-70, впевнений експерт.

– Тут важлива золота середина. Практика засвідчує, що коридор ціни на нафту на рівні $60-70 за барель є оптимальними. Тут є баланс між експортною виручкою і цінами на паливо. Для України це оптимальна ціна, – резюмував Куюн.

Газ, дизель, нафта, Ціни, Ціни на бензин
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка