Блокування спам-дзвінків: Мінцифри розробило інструмент для операторів

Українці нарешті зможуть забути про нав’язливі спам-дзвінки. Мінцифри надало операторам офіційні інструменти для боротьби з телефонним спамом, рекламою та навіть потенційним шахрайством.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Зміни закріплено у новій постанові Кабміну № 761, яка набирає чинності через три місяці після опублікування. Окремі положення документа набудуть чинності через рік, що дасть операторам час на технічну підготовку.
Блокування спам-дзвінків – як це працюватиме
Бізнесу потрібно буде офіційно реєструвати номери, з яких здійснюватимуться дзвінки. Якщо компанія не уклала відповідний договір з оператором зв’язку, її номери можуть бути автоматично заблоковані.
Крім того, користувачі отримають змогу самостійно скаржитися на спам-дзвінки. У таких випадках оператор зможе оперативно заблокувати номер.
Нові правила для абонентів
Користувачі мобільного звʼязку зможуть контролювати витрати. Їх можна буде переглядати в особистому кабінеті та вимикати контент-послуги без звернення до оператора.
Також клієнти отримають важелі впливу на дотримання договору щодо швидкості інтернету. Якщо оператор обіцяє, наприклад, 100 Мбіт/с, а фактично надає значно менше, це вважатиметься порушенням угоди. Користувач зможе звернутись зі скаргою до НКЕК або до суду.
Згідно з постановою, українці, що перебувають у зоні бойових дій, будуть захищені від вимкнення звʼязку та блокування SIM-картки у разі несплати послуг. Крім того, під час першого входу в мережу надаватиметься безплатний пакет зв’язку.