
Близько 180 українських туристів три дні не можуть вилетіти із Занзібару (Танзанія) через несправність літака. Про це повідомив у соцмережі один із пасажирів рейсу PQ 1972 авіакомпанії SkyUp Занзібар – Анталія – Київ Антон Ткачов. У ситуації розбирається МЗС України.
Ткачов розповів, що вони мали вилетіти вдень 13 лютого, уже навіть сіли на автобус, що віз до літака, а потім його розвернули і всіх висадили.
За його словами, лише через шість годин очікування пасажирам злощасного рейсу дали 1,5 л води та пару булочок перекусити.
– О 20.00 вийшов пілот і сказав, що літак зламався і потрібно чекати до 3.00 поки літак заправиться, – написав пасажир.
Людей розселили по готелях лише о 23.00, проте проплачені вони були лише до 3.00, стверджує Ткачов.
14 лютого людей знову привезли до аеропорту, але вилетіти додому знову не вдалося, а пасажирів переселили в інший готель.
Інший пасажир цього рейсу Ігор Карпов у соцмережі розповів, що усі втомлені, але живі і здорові. Водночас поскаржився на умови в готелі.
– Номери, в яких нам дають переночувати, за комфортом далекі від прийнятних і підходять лише для ночівлі з сильно “закритими очима” і увікненим світлом, – написав він.
Що кажуть у SkyUp та туроператор JoinUp
У авіакомпанії SkyUp, якій належить літак, Ткачову відповіли, що роблять усе можливе, аби всі пасажири скоро опинилися вдома.
– Просимо вибачення за незручності. Повірте, нам небайдужа ситуація, в якій ви опинилися. На жаль, обставини є форс-мажорними. Щодо будь-яких змін ми обов’язково вас проінформуємо, – написали у коментарі під постом пасажира.
Пізніше SkyUp на своїй сторінці у Facebook пояснила, чому літак досі не вилетів із Занзібару.
– За кілька годин технічно літак був готовий здійснити рейс. Однак для його виконання потрібно було внести зміни в маршрут та врахувати правила виконання рейсу щодо робочого часу екіпажів. А також, отримати необхідні дозвільні документи від країн, чиї кордони ми перетинаємо, – йдеться у заяві.
Щодо проживання пасажирів, то у авіакомпанії запевняють, що наразі всі розселені в окремих номерах до 16 лютого.
– Що буде далі? Якщо ми не отримаємо дозвільних документів на сьогоднішній виліт, завтра всі пасажири зможуть вилетіти в Київ нашим регулярним рейсом. Актуальну інформацію про час вильоту пасажири отримають у смс-повідомленнях, – сказали в SkyUp.
Туроператор JoinUp запевняє, що надав усім туристам належні умови.
– Нам вдалося знайти номери для комфортного розміщення всіх туристів. Щодо виконання рейсу – авіакомпанія працює над отриманням всіх необхідних дозволів на його виконання, – йдеться у повідомленні.
Водночас труднощі з поселенням пояснюють високим сезоном на Занзібарі, а затримки з вильотом – коронавірусними обмеженнями, через які складно організувати новий рейс.
Реакція МЗС України
У Міністерстві закордонних справ України запевнили, що нині дипломати співпрацюють із туроператором для повернення громадян додому.
– МЗС та посольство в Кенії працюють з туроператором, щоб він забезпечив громадян належними умовами перебування на час затримки та якомога швидше вирішив питання їхнього повернення, – написав у соцмережі речник Міністерства закордонних справ Олег Ніколенко.
Близько 180 українських туристів застрягли на Занзібарі. Зламався літак. МЗС та посольство в Кенії працюють з туроператором, щоб він забезпечив громадян належними умовами перебування на час затримки та якомога швидше вирішив питання їхнього повернення. pic.twitter.com/79bMbzdTzx
— Oleg Nikolenko (@OlegNikolenko_) February 15, 2021
Українці застрягли у Мадриді
У січні в аеропорту Мадрида застрягли українські туристи. Їх рейси скасували через снігопади в Іспанії.
Вони прилетіли 3 січня, проте прикордонники їх не пропустили через карантин. Мали повернутися 10 січня, але Ryanair скасувала рейс.
Фото: Антон Ткачов, Ігор Карпов