PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Автор: Ярослав Пилипчук

“Євробляхи” в Україні: в чому небезпека ввозу та правила легалізації

Нещодавно членами Кабміну обговорювався законопроект про розмитнення авто з іноземною реєстрацією, так звані “євробляхи”. В даному випадку розглядається “молдавський варіант” вирішення проблеми. Влада вимагає законного розмитнення подібних авто, щоб у разі ДТП власника автомобіля можна було притягнути до відповідальності. Активісти та власних таких авто вимагають встановити прийнятні ставки на розмитнення та скасувати заборону на ввіз авто старше 5 років і не стандарту Євро-5. Хто ж у цій ситуації правий?

В даному випадку ввезення автомобілів старше 5 років несе загрози. Небезпека одна – створення аварійної ситуації на дорогах.

Читайте: Молдавський сценарій: як Україна може легалізувати євробляхи (ІНФОГРАФІКА)

Враховуючи якість асфальту на наших дорогах, ввозити авто, які в експлуатації вже 10-20 років і більше – це значно збільшити смертність на дорогах. В Україні і так в середньому смертність на дорогах – 4 тис. чол. Ніхто не хоче, щоб було 10 тис. Тому відмова є логічною.

Друге питання законопроект – введення сталої ставки у €800 чи 30% від вартості авто. Тут потрібно вже рахувати.

З одного боку ставка в  €800 – це зрозумілий для водія платіж. З іншої сторони, стала ставка може бути не справедливою.

Читайте: Пільга в 70% або €800 за авто: названо варіанти легалізації євроблях

Величина обсягу двигуна впливає на ставку акцизного збору, і ПДВ, тому дана схема не враховує стан автомобіля, об’єм двигуна та інше. Якщо брати кейс молдаван, то ставка в 30% є вигіднішою для держави. У середньому з кожної розмитненої “євробляхи” вони отримали більше  €1000. Тому при даному варіанті українці можливо платитимуть більше. Але заплатять більше лише ті, хто буде ввозити краще авто.

Для того, щоб зареєструвати авто в Україні вже на нового власника потрібно виїхати за кордон, укласти з власником договір купівлі-продажу, зняти авто з обліку в країні приписки, а тоді вже звертатися в місцеві органи. Сплатити чесно розмитнення, ПДВ у 20% від вартості авто та першу реєстрацію і внесок до Пенсійного фонду. У кінцевому підсумку бути щасливим з “євробляхою” .

Читайте: Авто на єврономерах: Кабмін обіцяє вирішити питання за місяць

Чи буде ефективним “молдавський варіант”? По факту, молдавський варіант – це амністія і потім жорсткий контроль та санкції для тих, хто вирішить і далі їздити на нерозмитнених авто, ігноруючи законодавство. У разі порушень автомобіль затримується і примусово супроводжується до прикордонного митного поста, звідки машину вивозять за територію держави.

Прогнозую, що при оголошенні про введення “молдавського варіанту” показники спершу збільшяться. Всі захочуть “попасти у вікно”, коли можна ще отримати буде амністію. Потім показники значно знизяться. На скільки – важко прогнозувати. Все залежить від готовності уряду зменшити рівень податкового тягару для водіїв.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка