PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Як вижити бізнесу під час карантину

Тамара Кучугурна
Тамара Кучугурна

Зараз увесь світ спостерігає певний соціальний феномен.

Люди одночасно починають працювати дистанційно, відмовляються від таких звичних речей, як ресторани, кіно та інші розваги. Залишають лише те, що є життєво необхідним.

Для бізнесу в усіх сферах це також випробування на міцність. На жаль, не всі можуть продовжувати свою діяльність під час карантину. А компанії, у яких є можливість працювати, вимушені вкрай швидко пристосовуватися до нових умов. Їм необхідно впроваджувати інноваційні рішення, що дозволять пережити кризу і навіть швидше заробляти та менше витрачати, – розповідає директор з розвитку сервісу обміну електронними документами Вчасно Тамара Кучугурна.

Читайте: Дистанційна робота – новий стандарт професійної ефективності

Змінюйся, або загинеш

Після такого стресу економічний устрій в усьому світі стане іншим, ніж до карантину. Чим довше він триває, тим глибшою буде криза і тим більш непередбачуваним може бути вихід із неї. 

Вже зараз ми бачимо безпрецедентні приклади того, як бізнес швидко змінюється, намагаючись адаптуватися під реалії карантину.

Італійські будинки мод планують проводити покази онлайн, аби зібрати замовлення на колекції весна-літо 2020. Українські ресторани та кав’ярні переналаштовуються на доставку, і тепер замовлень стільки, що багато з них просто не встигають готувати. Фітнес-тренери проводять заняття за допомогою відеотрансляцій. Керівники продуктових магазинів та виробництв власними силами забезпечують транспорт для своїх робітників, а маленькі магазини промислових товарів починають працювати як інтернет-магазини.

Ці приклади доводять, що вижити зможуть лише ті компанії, які здатні оперативно змінюватися та пристосовуватися до викликів сьогодення.

Читайте: Як вижити бізнесу під час карантину – лайфхаки від Василя Хмельницького

Карантин – не час для прокрастинації чи депресії. Це шанс подивитися по-новому на свою діяльність і, можливо, навіть повністю її змінити.

Три кроки, які допоможуть зробити це швидко та ефективно: 

  • Інвестуйте в цифровізацію та прискорення бізнесу

Якщо раніше вам здавалося, що цифровізація – це лише для великих компаній, то зараз саме час змінити думку. Існує багато рішень, які не потребують великих витрат, але значно прискорять бізнес-процеси.

Проаналізуйте, які дії є щоденною рутиною ваших співробітників, і разом з ними подумайте, що можна перевести в онлайн. Звичайно, далеко не всі процеси можуть виконуватися без участі фахівця або ж за його мінімального втручання. Але ви точно зможете знайти такі сфери, що добре піддаються оптимізації.

Наприклад, підписання та обмін документами з партнерами або клієнтами автоматизується легко та вивільняє багато ресурсів для розвитку компанії. До того ж в умовах пандемії, відмова від паперу зменшує ризики інфікування, які виникають під час контакту.

Переведення усіх документів в електронний вигляд прискорить завершення угод та отримання грошей від клієнтів, а також скоротить час співробітників на роботу з ними: бухгалтерів, директора, працівників складу, менеджерів з продажу та інших. 

  • Спілкуйтеся з клієнтами та співробітниками навіть більше, ніж до карантину

Звісно, тільки дистанційно. Будьте чуйними: запитуйте, з якими проблемами вони стикаються. Зараз потреби змінюються як у бізнесі, так і у повсякденному житті. Можливо, саме ви зможете бути достатньо гнучкими, щоб запропонувати клієнтам те, що потрібно. Джерелом ідей можуть бути і самі співробітники, якщо до них прислухатися та допомагати долати цей непростий період. 

Навчіть продавців, службу підтримки – всіх, хто спілкується з клієнтами – частіше просити про зворотній зв’язок. Щодня діліться відгуками користувачів, і ви почнете бачити закономірності, запити, що повторюються.

Для спілкування використовуйте максимум досяжних зараз способів: зустрічі онлайн, вебінари, персональні листи, онлайн-опитування тощо.

Це допоможе зрушити з точки невизначеності до розуміння нових цілей та пріоритетів. А спілкування з командою допоможе не втратити емоційний зв’язок, який є таким необхідним для продуктивної вмотивованої роботи. 

Читайте: Люди, які залишилися без роботи через карантин, отримають допомогу – Шмигаль

  • Переходьте в онлайн, якщо вас там ще немає

Максимальне використання цифрових інструментів – це вже не лише віяння моди, а засіб для виживання.

Після карантину офлайн торгівля навряд чи залишиться у чистому вигляді. Якщо ваш бізнес досі не представлений в інтернеті, саме час почати працювати в цьому напряму.

Сайт та сторінка у соцмережах – must have. Онлайн-додаток – величезна перевага. Будьте досяжними для клієнтів у всіх можливих месенджерах. Зараз, коли всі змушені сидіти вдома, вкрай важливо використовувати якомога більше каналів для спілкування.   

Цифрові інструменти також допоможуть налаштувати ефективний дистанційний формат роботи вашої команди. Щодня зустрічайтеся під час відеодзвінків за допомогою, наприклад, Skype, Whereby, Hangouts, Zoom, Messenger та розповідайте один одному, що вдалося зробити і що плануєте. Це дозволить тримати спільний фокус та не втратити мотивацію. 

Автор: Тамара Кучугурна, директор з розвитку сервісу обміну електронними документами Вчасно.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка