PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТЫ iPad / iPhone ФАКТЫ Android

7 правил ефективного управління персоналом

Анастасия Байдаченко
Анастасия Байдаченко

У сучасному світі надзвичайно мало констант, методи управління компанією та командою також зазнають змін. Швидкість змін у часі постійно збільшується, зрушення зовнішнього середовища породжують трансформації ринку, в стратегіях конкурентів, підходах до продуктів та послуг.

Сучасний управлінець повинен тримати руку на пульсі, мати природну допитливість та бути готовим до постійного самонавчання та періодичного підвищення кваліфікації.

Що ж відрізняє нові підходи в управлінні від старих

По-перше, адаптивність. Швидкість змін зовнішнього середовища настільки висока, що неможливо створити жодного жорсткого опису посадових обов’язків, бізнес-процесів, правил, процедур, які б працювали досить довго.

Будь-який процес та структуру потрібно проектувати на етапі планування та розробки, як канву чи блок-схему, в якій зручно корегувати змінні. Ревізія наявних правил, процедур, процесів та структур має бути не просто плановою, а обов’язковою реакцією на суттєві зміни в індустрії.

Читайте: 5 порад, як відкрити свій бізнес і заробити

По-друге, руйнування жорстких організаційних структур. Ще сорок-п’ятдесят років тому, майже всі компанії були організовані ієрархічно. Проте, така форма не дозволяє швидко реагувати та діяти, для співробітників мають суттєве значення статус та “погони”.

Людям, вирощеним ієрархією, надзвичайно важно працювати в робочих групах та проектно, не розуміючи своєї сходинки в ієрархії, хто в них керівник та ким вони можуть управляти.

Але виклики сучасності саме про те, що необхідно створювати оперативні робочі групи, які складатимуться зі спеціалістів різного віку, досвіду, посад для вирішення нестандартних, складних чи термінових питань.

По-третє, самооновлення. Сучасна компанія обов’язково повинна вміти навчати працівників з нуля. Більш того, це має бути системний процес, а не реактивний. Корпоративна культура повинна підтримувати бажання навчатися і навчати, а не закривати інформацію та знання.

Читайте:  Проблема дискримінації за віком: як роботодавці порушують закон

В адаптивній структурі навчає не завжди людина, яка найдовше пропрацювала в компанії, а той співробітник, який має відповідний досвід, кваліфікацію чи прослухав потрібний курс. Необхідно на рівні пошуку персоналу добирати в компанію лише тих співробітників, які поділяють цінність навчання, відкритої інформації та знань.

Більш того, компанія повинна системно визначати, яких знань, навичок, компетенцій не вистачає та бюджетувати витрати на навчання співробітників як постійну затрату, а не категорію “предмети розкошів”, на якій завжди будуть намагатись економити.

По-четверте, діджиталізація. Для сучасної компанії необхідна оцифровка. Все, що може бути в хмарному сервісі (пошта, сервери, софти, доступи тощо) має бути там. Діджиталізація дозволяє створити умовний екзо-скелет, який дасть змогу на рівні прийнятих в компанії стандартів оперувати співробітнику навіть із середньою кваліфікацією. Діджиталізація компаній передбачає відмову від ручних ітерацій там, де їх можна алгоритмізувати чи замінити програмою.

В результаті в компанії фіксується мінімальна кількість помилок, спричинених людським фактором. Застосування автоматизованого документообороту дозволяє не просто в рази прискорити підписання, узгодження, але й на етапі розробки еко-системи та планування мінімізувати перезавантаження чи неефективне використання ресурсів.

Читайте: На заробітки в Україну: як відкрити бізнес іноземцям та підводні камені

По-п’яте, людиноцентричність. Співробітник компанії не гвинтик у великому механізмі, не солдат в радянській армії, а цінний унікальний ресурс. Задача керівника правильно визначити сильні сторони, доповнити слабкі сторони, навчитися коректно ставити задачі та мотивувати.

На сьогодні працює багато методик типування співробітників компанії: методологія Іцхака Адізеса, система DISC, індикатор типів Маєрс-Бріггс та інші. Всі ці методики дозволяють скласти профіль співробітника, зрозуміти, які задачі він може виконувати найкращим чином, ким в команді його можна доповнити та компенсувати слабкі сторони.

Ставлення до людини в компанії, керівник якої мислить стратегічно, вже не може бути в сталінському форматі “незамінних людей не буває”.

Особливістю більшості сучасних компаній є одночасна праця представників кількох поколінь: X,Y та Z, які характеризуються різним ставленням до роботи, розумінням задач, мотивацією, амбіціями та потребами на робочому місці.

Для керівників, HR директорів такий коктейль в офісі означає необхідність застосовувати нелінійний підхід до мотивації та розвитку персоналу, та виділяти додаткові ресурси для інтеграції команди. Не існує універсальної форми ефективної комунікації з усіма співробітниками одночасно. І, зазвичай, легше спілкуватися, ставити задачі та мотивувати саме представників свого покоління. Проте, це не означає, що інші покоління – неефективні, важко мотивуються чи є безвідповідальними.

Майстерність керівника саме в тому, що він уміє розгледіти цінність кожного співробітника, поставити на правильну позицію та мотивувати зрозумілою мовою.

По-шосте, ціннісний підхід. Сучасна компанія не може собі дозволити виробляти продукт чи надавати послугу тому, що її власник так хоче, чи тому, що компанія завжди так робила. Переважна більшість індустрій працює в висококонкурентному полі, тому має орієнтуватись на те, що являє цінність для споживача та вирішує його проблему.

Той самий підхід має застосовуватись і до працівника на робочому місці: він створює цінність та отримує цінність, саме тому він залишається в компанії. У наш час, коли наявність та концентрація талантів надзвичайно впливає на  унікальність та якість продуктів та послуг, ціннісний підхід дозволяє зацікавлювати та утримувати людей в компанії.

Читайте: Створення власного бізнесу: як розпочати та ризики

По-сьоме, прозорість. Яким би важким не був багаж попереднього досвіду, податковий тягар, історично закріплені моделі поведінки, сучасний підхід до управління тяжіє до прозорості. Це і публічність, і декларація для споживачів, як відбуваються процеси всередині, дотримання етичних кодексів, доступ до фінансової інформації контрагентів, розуміння де і як створюється додаткова цінність, яка її собівартість, яка маржинальність тощо. Як наслідок, робочими стають зрозумілі бізнес-моделі з погодинною оплатою праці виділеної команди.

Управління ще ніколи не було таким складним та нелінійним процесом, в якому не існує універсального рішення. Сучасний керівник мусить кожного разу збирати свій власний набір методик та підходів для вирішення управлінської задачі саме зараз, та регулярно його оновлювати.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Вверх Вверх
Вверх

    Нашли ошибку в тексте?

    Ошибка