PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Юрій Гаврилечко
Автор: Юрій Гаврилечко

Денис Шмигаль – прем’єр-міністр України. Чи працюватиме він ефективніше

4 березня Верховна Рада України проголосувала за призначення Дениса Шмигаля на посаду прем’єр-міністра України.

За ухвалення рішення проголосували 291 нардеп, проти – 59 народних депутатів.

За спиною Дениса Шмигаля успішна діяльність на посаді голови Івано-Франківської ОДА, а до цього майже 10 років досвіду роботи на державній службі, де він працював спочатку керівником Департаменту економіки у Львівській обласній державній адміністрації, а потім заступником керівника обласного відділення фіскальної служби, – розповідає економіст Юрій Гаврилечко.

Він економіст за фахом, має науковий ступінь кандидата економічних наук, отриманий ще у 2003 році.

Дисертацію Шмигаль захистив з регіональної економіки та розміщення продуктивних сил. Стажувався у ФРН за програмою підготовки менеджерів за підтримки Федерального міністерства економіки та енергетики Німеччини.

У нього також є досвід роботи у бізнесі – у Львівхолоді та на Бурштинській ТЕС.

Читайте: Що відомо про Дениса Шмигаля

Шмигаль не має яскравого політичного минулого. Він рівно та доброзичливо сприймається усіма політичними силами, тому явних політичних ворогів у нього немає. А той факт, що він львів’янин, дає можливість Зеленському збалансувати свою команду, де зараз переважають вихідці з Південного Сходу України.

Це знімає з президента України політичні ризики формування чергової суто регіональної команди, на кшталт “дніпропетровських” у Кучми чи “донецьких” у Януковича.

Безумовно, новий уряд працюватиме краще за попередній, принаймні через те, що у його складі набагато більше осіб, які мають практичний досвід роботи на державній службі, а не є представниками “третього сектору”, що ніколи у житті не працювали, окрім як на грантових програмах.

Читайте: Рада відправила Кабмін Гончарука у відставку

Попри слушні зауваження, що деякі міністри нібито наближені до того чи іншого олігарха, уряд не буде сформовано з представників однієї олігархічної групи. Тому між ними, ймовірно, пануватиме атмосфера компромісів, а не консенсусів.

Тобто рішення уряду будуть однаково невигідні усім олігархам. Насамперед, Кабмін має зосередитись на “латанні дірок”, які він отримав від попереднього складу, зокрема вирішувати запитання із ненадходженням коштів до бюджету.

Читайте: Шмигаль виступає за скорочення виплат чиновникам

За січень-лютий бюджет 2020 недорахувався більше 26 млрд грн (щодо плану-розпису бюджетних надходжень – це приблизно чверть усіх коштів).

Найгіршою є ситуація на митниці. І якщо президент дійсно хоче виправляти це, то уряд має невідкладно готувати законопроекти, спрямовані на послаблення фіскального тиску на бізнес та негайно змінювати керівництво митниці.

Окрім того, відставка “імунного” уряду, якій міг ще півроку працювати, говорить про те, що і президент, і його монофракційна більшість у парламенті зможуть і надалі, за потреби, замінювати міністрів, адже прецедент створений.

На мою думку, Володимир Зеленський нарешті замислися над тим, що новизна облич та вміння розумітися у засадах публічного управління – це різні речі. І якщо нічого не робити, то восени Україну може очікувати черговий “антизелений” Майдан.

Читайте: Новий Кабмін: четверо кандидатів у міністри подали декларації

А про ефективність можна буде говорити лише за три місяці, коли стане зрозуміло, що дійсно всі призначені міністри залишаються працювати.

Автор: Юрій Гаврилечко, співзасновник аналітичного кластера Українська фабрика думки.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка