PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Микола Кравчук
Автор: Микола Кравчук

Чому Red Bull, Google та Facebook можуть зробити революцію у футболі

Red Bull зробив майже нереальне. І, можливо, проклав шлях іншим.

Ось як уявляється футбол “через 1000 років”. 3014 рік. Ліга Галактичних Чемпіонів. У фіналі турніру на марсіанському стадіоні імені Ніла Армстронга команда SpaceX перемагає суперників із нью-йоркського Red Bull з рахунком 8:7.

Нижча за земну, марсіанська гравітація зробила футбол набагато результативнішим видом спорту, ніж було це кількома століттями раніше. А команди-фіналісти уже багато років домінують у великому спорті, залишивши далеко позаду “Реал”, “Баварію” та інших сьогоднішніх грандів, котрі так і не зуміли еволюціонувати відповідно до нової футбольної епохи.

А розпочну з того, що за останній рік компанія Microsoft залишилася без натхненного СЕО Стіва Балмера. Заслужена пенсія співзасновника імперії Біла Гетса.

Родзинка у тому, що невелику частину свого багатомільярдного статку Балмер витрачає на купівлю легендарного баскетбольного клубу «Лос-Анджелес Кліпперс».

Фани шоковані. Я вважаю, що їм пощастило. Ще взимку щиро вболівав за Пітера Ліма у його бажанні придбати футбольний клуб «Валенсія». І до біса думки про те, що товстосумам не місце у великому спорті! Тут, перш за все, ідеться, про завершення процесу поєднання футболу з бізнесом. Якщо у Балмера (у випадку з «Кліпперс») такого завдання немає (клуби НБА давно фінансово успішні), то спорт у Європі нині потребує допомоги.

 

Red Bull

Спортивні дітища компанії Дітріха Матешіца – найбільш унікальні явища цієї теми. Команда «Формули-1» із Себастіаном Феттелем – уже легенда. Є ще «брендовані» футбольні клуби із Зальцбурга, Нью-Йорка та Лейпцига.

Останній упевнено прогресує з року в рік до вершини німецького футболу. Не дочекаюся наступного сезону Бундесліги, коли команда гратиме серед баварій, дортмундів та леверкузенів.

Дехто скаже: що ти верзеш? “Баварія”, “Боруссія”, “Байєр” – клуби з великими історіями, з унікальними філософіями і їх не можна ставити в один ряд з редбулівськими маркетинговими монстрами. Вірите, у Red Bull теж є своя історія та своя філософія. І ця філософія ідеально синхронізується зі спортом.

У велоспорті так звані спонсорські команди – звична справа. Узяти, до прикладу, Tinkoff Saxo російського мільярдера Олега Тінькова. Можна, сказати, що команда капіталізувалася синхронно з його бізнесом. Разом з ним і розвалиться.

Та у футболі нині не час для створення нового «Байєра», заснованого однойменним фармацевтичним гігантом.

Цукерберг може купити мобільний додаток за 20 млрд., тож уявіть команду, наприклад, англійської Прем’єр-ліги, яка гратиме під назвою Facebook. Це неможливо? Погоджуся, треба виступити проти консерваторів, долати бюрократичні бар’єри… Водночас Red Bull зробив майже нереальне. І, можливо, проклав шлях іншим.

Мені здається реальним варіант із командою Red Bull у числі суперклубів уже через кілька років.

У нинішніх умовах багато спортивних клубів переживають кризу в силу хиткої побудови бізнес-процесів. Еволюція у спорті необхідна.

 

Кого хотілося б побачити в футболі?

По-перше, Бренсона. Його справді тут не вистачає. А футбольний клуб Virgin звучить наче непогано.

Google. Вони б точно грали у півфіналі Ліги чемпіонів-3014. Цей коуб вирізнявся би хорошою роботою на трансферному ринку. З пошуком у компанії ніколи проблем не було.

Коментатор каналів “Футбол 1” та “Футбол 2” – Микола Кравчук.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка