PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТЫ iPad / iPhone ФАКТЫ Android
Автор: Анастасия Байдаченко

Створення власного бізнесу: як розпочати та ризики

Розпочати власний бізнес нескладно: потрібно бажання засновника та здатність прийняти підприємницький ризик. Проте заснування бізнесу – це далеко не половина справи. Якщо бізнес спочатку формується не системно, він може не проіснувати навіть кількох місяців або на довгі роки стати заручником керівника, що управляє в ручному режимі.

Жага діяльності підприємців та відсутність експертизи чи досвіду призводять до того, що бізнес запускається без стратегічного планування, фінансового прогнозування та формування бізнес-моделі.

Читайте: Косюк: Українськими бізнес моделями користуються в Європі і США

Питання інвестицій у створенні бізнесу може лякати. Проте, далеко не завжди це головний бар’єр до заснування власної справи. Якщо сформувати ціннісну пропозицію (як саме ваш товар чи послуга вирішує проблему споживачів), коректно побудувати бізнес-модель та промоделювати фінансові сценарії, розрахувати точку беззбитковості, скоріше за все інвестор знайдеться дуже швидко.

Частіше в українських реаліях ми стикаємося з іншою ситуацією: пропозицію для інвестора не сформовано, або сформовано фрагментарно, важко або неможливо прорахувати період окупності, повернення інвестицій, прибуток.

Звичайно, що залучити кошти у такому випадку непросто, тому підприємці інвестують власні заощадження, позичають у друзів, родичів чи беруть кредит в банку. Якщо подивитись ширше, то в світі є два робочих інструменти для залучення ресурсів під проект:

  • краудсорсинг (безкоштовне/умовно безкоштовне залучення ресурсів, частіше за все трудових, під проект).
  • краудфандинг (збір коштів з багатьох джерел для реалізації проекту). Успішним прикладом тут можна навести український старт-ап Petcube.

Насамперед, це  стратегічне планування, навіть не у широкому розумінні, коли треба було б витратити кілька місяців на проведення 10-12 різних аналітик.

Читайте: Агробізнес і техно-Київ. З чим Україна їде у Давос

Кожен бізнес до запуску повинен зробити бодай мінімальний набір: аналіз конкурентного поля, аналіз сильних, слабких сторін, можливостей та загроз (SWOT), сформувати бізнес-модель та ціннісну пропозицію та прорахувати доходи та видатки.

Це допоможе реально дивитись на речі та знизити ризики невдачі. Також критично важливо від початку будувати бізнес системно у напрямках: стратегія, команда, фінанси та бізнес-процеси.

Такий бізнес легко масштабувати, він зберігає стійкість при зростанні попиту.

З більшістю питань можна розібратись і самотужки: є література, тематичні Youtube канали, курси. Проте, власник не може бути експертом у всіх питаннях або просто не мати часу, тому вже на початку варто долучати сторонніх експертів. Наприклад, для управлінського та фінансового обліку аби уникнути такої частої проблеми, як некоректне ведення затрат.

Читайте: Закон Купуй українське – чи вдарить по конкуренції та які “сюрпризи” для бізнесу

На питання доцільності чи недоцільності створення власного бізнесу може відповісти простий прорахунок точки беззбитковості, обсягу виробництва чи продажів, коли покриваються фіксовані затрати бізнесу.

Зазвичай фінансові розрахунки – це найпростіший спосіб оцінити доцільність. Інше питання, що частіше за все при коректному прорахунку усіх затрат та податкового навантаження – бізнес виявляється нерентабельним.

Проте збитковий фінансовий прогноз це не вирок для засновника бізнеса, а необхідність переглянути бізнес-модель, ціннісну пропозицію, цінову політику. Механізм ФОП та відповідного оподаткування на сьогодні сприяють створенню саме малого та середнього бізнесу в Україні.

Читайте: В Украине кадровый голод: причина и чего ждать в 2018 году

Також, часто при запуску своєї справи залишається без належної уваги чи відповіді питання попиту, для кого ми створюємо продукт чи послугу, як він вирішує проблему споживача.

Без такого аналізу продукт може виявитися непотрібний ринку, а інвестиції марними.

При створенні успішного бізнесу є раціональні та емоційні фактори. Безперечно потрібен системний підхід щодо стратегії, команди, фінансів та бізнес-процесів, що дозволить бізнесу зростати без суттєвих втрат, продовжуючи обслуговувати клієнтів.

Важливо виходити на ринок не наосліп, а сформувавши бізнес-модель та ціннісну пропозицію для споживачів. Проте навіть ретельно спланований і прорахований бізнес без енергії власника або керівника та бажання приймати підприємницький ризик може стати неуспішним.

Будь-які бізнеси переживають природні цикли зародження-розвитку та занепаду, тому навіть найефективніші системи та бізнес-моделі час від часу потребують оновлення. Успішний бізнес майже ніколи не створюється раз і назавжди, а потребує постійної уваги, а часто і додаткових інвестицій власника.

Автор: cпівзасновник сучасного консалтингового центру O`Lab, Chief Transformation Officer razom communications, член правління Всеукраїнської рекламної коаліції.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Вверх Вверх
Вверх

    Нашли ошибку в тексте?

    Ошибка